یک پسر ۹ ساله به دلیل دود حاصل از آتش‌ سوزی‌های بریتیش کلمبیا، جان خود را از دست داد

کارتر ویگ پسر ۹ ساله اهل بریتیش کلمبیا پسری خندان و پر از شور زندگی بود که بر اثر حمله‌ی آسم جان خود را از دست داد.

جیمز و امبر ویگ والدین کارتر می‌گویند، زمانی که سطح دود آتش سوزی‌های بریتیش کلمبیا افزایش پیدا کرد، او در یک کمپ تابستانی بود. گروه بعد از این اتفاق برای رعایت اقدامات ایمنی بچه‌ها را به خانه فرستادند.

زمانی که کارتر به خانه بازگشت و مشغول بازی با آیپدش بود که سرفه‌هایش به تدریج شروع شد.

جیمز ویگ گفت، کارتر همواره یک اسپری تنفسی همراه خود داشت و قبلاً برای بیماری آسم به بیمارستان رفته بود، اما این اتفاق از ابتدا غیرعادی بود.

او به سختی برای نفس کشیدن می‌جنگید و آنها به سرعت کارتر را به بیمارستان ‌رساندند، تیمی از پزشکان و پرستاران ساعت‌ها روی کارتر کار کردند، اما او هرگز از خواب بیدار نشد.

پزشکان فکر می‌کنند، چیزی در هوا وجود داشته که با دود آتش‌سوزی واکنش نشان داده و سیستم تنفس کارتر را دچار اختلال کرده است.

پزشکی قانونی بریتیش کلمبیا تایید کرد، در حال بررسی مرگ کارتر و نقش دود آتش‌ سوزی‌های بریتیش کلمبیا در تشدید وضعیت پزشکی او است. وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا نیز به خانواده او تسلیت گفت و بر خطرات ناشی از دود آتش سوزی تاکید کرد.

خانواده ویگ گفتند، داستان غم انگیز پسرشان را برای افزایش آگاهی و کمک به سایر افرادی که مبتلا به آسم در مناطق تحت تاثیر دود آتش سوزی هستند به اشتراک می‌گذارند.

مراسم یادبودی برای این پسر ٩ ساله در مرکز تفریحی کاریبوی جنوبی در روز شنبه ٢٢ جولای ٢٠٢٣ برگزار خواهد شد.

Call Now Button