ناپدید شدن 4 نفر در سیل بی‌سابقه در کانادا

سیل بی‌سابقه در ایالت نوا اسکوشیا کانادا باعث شد 4 نفر ناپدید شوند که دو نفر آنها کودک هستند.

گیوم ترمبلی، از نیروهای پلیس استان گفت، پلیس از روز یکشنبه عملیات جست‌وجوی خود را در شمال غربی هالیفاکس آغاز کرده است.

تیم امداد غواصان نیز از عصر روز شنبه در آب مشغول جست‌وجوی این افراد بوده است. آنها به یک وانت خالی در عمق دو متری آب رسیده اند که ظاهرا همان خودرویی است که دو کودک مفقود شده، آخرین بار در آن دیده شده بودند.

پلیس اعلام کرد، این دو کودک با سه نفر همراه توانسته‌اند از خودرویی که در آب گیر کرده بوده، فرار کنند.

آب سیل از بعدازظهر یکشنبه به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است، اما جاده و پل‌های منطقه غربی هانتس همچنان مسدود هستند. سیل بی‌سابقه نوا اسکوشیا تا کنون دو پل و یک جاده را خراب و دسترسی ساکنین را محدود کرده است.

دستور تخلیه ساکنان منطقه Lunenburg که پیش از این به دلیل شکستن احتمالی سد صادر شده بود، لغو شد. کارولین بولیوار گتسون، شهردار این منطقه گفت: آب دریاچه دیگر بالا نمی‌آید و در حال حاضر پایدار است و همین باعث شد تا ما دستور تخلیه ۴۴۰ خانوار این منطقه را لغو کنیم.

تیم هیوستون نخست وزیر نوا اسکوشیا اعلام کرد، این استان برای پیدا کردن مفقودین حادثه در تلاش است و با اینکه سطح آب در بسیاری از مناطق همچنان بالاست، اما به نسبت روز جمعه و شنبه کمتر شده است. متاسفانه، ۲۵ پل در این منطقه دچار آسیب شده که ۱۹ مورد از آنها قابل تعمیر و ۶ مورد به طور کامل از بین رفته است.

Hammonds Plains، Bedford و Lower Sackville بیشترین خسارت را در منطقه هالیفکس متحمل شده‌اند. بیش از ۲۰۰ میلی متر باران در این مناطق جاده‌ها، پارکینگ‌ها، زمین‌های ورزشی و زیرزمین خانه‌ها را زیر آب فرو برده است.

هیوستون روز شنبه اعلام کرد، این استان تا تاریخ ۵ آگوست در وضعیت اضطراری قرار خواهد داشت.

Call Now Button