مدیر یک استراحتگاه تخلیه شده در B.C. می‌گوید، “بزرگ‌ترین شوک” سرعت حرکت آتش‌سوزی است

Jason Upton با چهار کارمند Lac Le Jeune Nature Resort پس از وقوع آتش سوزی در چند کیلومتری ملک به Merritt گریخت.

مدیر این استراحتگاه تخلیه‌شده در نزدیکی آتش‌سوزی Ross Moore Lake در جنوب Kamloops گفت نمی‌توانست باور کند که آتش در آخر هفته چقدر سریع رشد کرده است.

Upton گفت، ردیابی آتش سوزی را دنبال می کرد زیرا این آتش سوزی بسیار نزدیک به استراحتگاه بود و فکر می کرد صبح یکشنبه خاموش شده است که دود بسیار کمی دید.

اما ساعاتی بعد، Upton و کارکنانش با نزدیک شدن شعله های آتش به سرعت بیرون رفتند.

من می‌توانم بگویم بزرگترین شوک‌ کل این تجربه این بود که چقدر سریع می‌توانست اتفاق بیفتد و حرکت کند. هیچ‌وقت انتظار نداشتم که بتواند به این سرعت حرکت کند.

Upton گفت این استراحتگاه که اقامتی در دریاچه ارائه می‌دهد، در بهار امسال پس از یک تعطیلی سه سال و نیمه به خاطر همه گیری بازگشایی شد.

این آتش سوزی که در حدود 20 کیلومتری جنوب Kamloops رخ داده، بعد از ظهر جمعه کشف شد و وسعت آن حدود 18 کیلومتر مربع بود.

این آتش سوزی که توسط بادهای شدید شعله ور شده است، یکی از نزدیک به 500 آتش سوزی فعال جنگلی در سراسر بریتیش کلمبیا است که در روزهای اخیر حدود 100 مورد افزایش داشته است.

برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته، بارش باران و هوای خنک‌تر روز دوشنبه به بخش‌های خشک استان، از جمله جزیره ونکوور و مترو ونکوور رسید، جایی که Environment Canada انتظار بارش حدود 20 میلی‌متری را داشت.

آتش سوزی Ross Moore Lake که به سرعت در حال رشد است، یکشنبه 344 ملک را در منطقه Lac Le Jeune و Long Lake Road تخلیه کرد.

Colton Davies افسر اطلاعات منطقه Thompson-Nicola گفت، علاوه بر دستور تخلیه، 127 ملک دیگر نیز در حالت هشدار تخلیه هستند و ساکنان باید برای خروج در کوتاه مدت آماده شوند.

Davies گفت، دود ناشی از آتش سوزی Ross Moore Lake از Coquihalla Highway و Highway 5A قابل مشاهده است و بادهای شدیدی که به سمت شمال شرقی می وزد باعث رشد آتش سوزی شده است که دود را در Kamloops و سایر جوامع پخش می کند.

Call Now Button