اجاره اتاق‌خواب اشتراکی در پی افزایش هزینه مسکن

زندگی در شهرهای بزرگی همچون تورنتو روز به روز سخت تر می شود. میانگین قیمت مسکن در این شهر در حال حاضر 1.18 میلیون دلار و میانگین اجاره یک واحد یک خوابه و دو خوابه به ترتیب 2600 دلار و 3370 دلار است.

اگر اخیرا به دنبال اجاره آپارتمان‌های ارزان قیمت بوده باشید، احتمالاً متوجه افزایش تبلیغات مسکن مشترک شده اید. خانه هایی که دارای چند اتاق خواب هستند و هر یک از آنها به یک نفر اجاره داده می شود و حتی آگهی های اجاره اتاق خواب مشترک نیز افزایش داشته است.

صاحبخانه‌ها به دنبال مستأجران خاص با جنسیت و یا قومیت مشخص هستند تا اتاق خوابی را که اکنون در اختیار یک نفر قرار دارد، به یک نفر دیگر هم اجاره دهند.

اینها آپارتمان‌های زیرزمینی با ‌عنوان اتاق‌ مشترک یا اتاق‌ دو نفره با سبک خوابگاهی مینیمالیستی هستند که دانشجویان خارجی را هدف قرار داده اند.

این فضای مشترک، یک اتاق نشیمن یا راهرو است که چندین تخت در آن قرار داده شده و یا یکی از طبقات یک تخت دو طبقه یا حتی یک تخت یک نفره است که به طور اشتراکی با یک نفر دیگر استفاده می شود. قیمت این فضاهای مشترک معمولا کمتر از هزار دلار است.

البته این ایده جدید نیست، اما با افزایش نرخ وام مسکن صاحبخانه ها برای کسب اجاره ی زیادتر، بیشتر از گذشته به این کارها روی آورده اند.

Call Now Button