دانشگاه های کانادا در حال ساخت خوابگاه های جدید هستند

Postsecondary schools کانادا حدود 18000 تخت جدید در سال‌های آینده اضافه خواهند کرد، رقمی که به دلیل تعداد زیادی از دانشجویانی که تلاش می‌کنند به مسکن دسترسی پیدا کنند، کم است.

از آنجایی که کانادا با بحران طولانی مدت مسکن دست و پنجه نرم می کند، توجه اخیر به کالج ها و دانشگاه ها معطوف شده است که ثبت نام دانشجویان بین المللی پردرآمدی را که نیاز به واحدهای اجاره ای دارند، کاهش داده اند. دولت فدرال این هفته اعلام کرد، محدودیت تعداد ویزای تحصیلی را در نظر خواهد گرفت.

طبق گزارشی که در اوایل سال جاری توسط محققین بازار Bonard منتشر شد، در 22 بازار عمده در کانادا، خوابگاه های دانشجویی هدفمند فقط 12 درصد از جمعیت دانشجویان را پوشش می دهد. آنها همچنین گفتند حدود 10,000 تخت در حال ساخت است و تقریباً 8,000 تخت دیگر در حال توسعه است.

این تخت های جدید فضای اقامت دانشجویی را تا 12 درصد افزایش می دهد.

اقتصاددانان Desjardins Securities در این هفته در گزارشی گفتند: این تعداد تخت برای پاسخگویی به تقاضای 1.5 میلیون دانشجو کافی نخواهد بود.

در حالی که مدارس کانادا موظف به ارائه تخت برای دانش جویان خود نیستند، آنها به دلیل نقششان در تشدید بحران مسکن مورد بررسی قرار گرفته اند. بخش تحصیلات تکمیلی به طور فزاینده ای به دانشجویان خارجی که چندین برابر بیشتر از همتایان داخلی خود برای شهریه پرداخت می کنند، برای تقویت درآمد خود متکی است. این امر منجر به هجوم دانشجویان بین‌المللی شده است و ویزای تحصیلی طی دهه منتهی به سال 2022، 194 درصد افزایش یافته است.

در گزارش Desjardins آمده است، دانشجویان معمولاً به دنبال خوابگاه‌های مقرون به صرفه هستند، بنابراین جای مستاجران کم‌درآمد را در بازار مسکن اجاره‌ای خارج از دانشگاه می‌گیرند.

Call Now Button