خدمات رایگان دولت کانادا برای مهاجران تازه‌ وارد

مهاجران تازه وارد به کانادا می‌توانند از طیف وسیعی از خدمات دولت فدرال که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد استفاده کنند. این کمک ها از سوی دولت و برخی از سازمان‌های خصوصی ارائه می شوند. با ما همراه باشید تا با برخی از این خدمات آشنا شوید:

خدمات اسکان

یکی از خدمات رایگان دولت کانادا خدمات اسکان است. اگر به عنوان مقیم دائم وارد کشور شوید، دولت خدماتی را در زمینه اسکان تازه واردین به شما ارائه می‌دهد. این سازمان‌های کمکی می‌توانند به افراد تازه وارد در پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی یا حضور در رویدادهای اجتماعی نزدیک محل زندگی کمک کنند.

برای یافتن برنامه‌های و طرح‌های کمکی موجود، کلمه خدمات اسکان رایگان را به صورت آنلاین جستجو کنید، سازمان مورد نظر را پیدا کنید و در خصوص مواردی نظیر کاریابی یا ثبت نام فرزندان در مدرسه از آنها کمک بگیرید.

خدمات استخدامی

یکی از مهمترین دغدغه‌های تازه واردان به کانادا، یافتن شغل مناسب با تحصیل و تجربه ی خود است. آژانس‌های زیادی در کانادا به یافتن شغل تازه واردان کمک می کنند.

آژانس Acces Employment یکی از این نمونه‌هاست که می‌توانید راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و در کارگاه‌هایی در خصوص مصاحبه و ایجاد رزومه شرکت کنید. این آژانس همچنین با سازمان‌های استخدامی نیز همکاری می‌کنند.

همچنین برنامه کارآموزی فدرال برای تازه واردان (FIN) به شما کمک می کند تا تجربه کاری موقت کسب کرده و برای ورود به بازار کار کانادا آماده شوید.

همچنین می‌توانید از گزینه Career Edge استفاده کنید، که تازه واردان واجد شرایط را برای کارآموزی با حقوق به کارفرمایان متصل می‌کند. برای قرار گرفتن در لیست واجدین شرایط شرکت در دوره‌های کارآموزی Career Edge، باید اقامت دائم یا مجوز کار در کانادا داشته باشید.

کلاس‌های زبان

آَشنایی با زبان انگلیسی و یا فرانسوی برای زندگی و کار در کانادا الزامی است. اگر می‌خواهید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید، می‌توانید ازخدمات رایگان دولت کانادا استفاده کرده و در کلاس‌های رایگان شرکت کنید.

برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) یک منبع عالی برای کسانی است که می‌خواهند این زبان‌ها را یاد بگیرند. برای ثبت نام، می‌توانید فرم خود ارزیابی آنلاین را تکمیل کنید یا در یک سازمان مربوطه، آزمون تعیین سطح داده و سپس برای کلاس مورد نظر ثبت نام کنید.

این دوره‌های آموزشی با بودجه دولتی و برنامه‌های انعطاف‌پذیر می‌توانند به صورت تمام وقت یا پاره وقت، حضوری یا آنلاین ارائه شوند. برخی مکان‌ها نیز خدمات مراقبت از کودک را در محیط برگزاری کلاس‌های زبان ارائه می‌دهند.

بیمه سلامت

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا عمومی بوده و بودجه آن از طریق مالیات تامین می‌شود. بنابراین، هر شهروند یا مقیم دائم کانادا می‌تواند برای دریافت بیمه درمانی اقدام کند.

نوع پوشش بیمه و خدمات قابل ارائه، می‌تواند در مناطق مختلف متفاوت باشد، اما بیمه سلامت عمومی در سراسر کشور اکثر هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد. همچنین اگر کارت سلامتی نداشته باشید، خدمات فوریت‌های پزشکی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

برای دسترسی به خدمات بهداشتی رایگان در استان خود، باید برای دریافت کارت سلامت درخواست دهید. باید بدانید برخی از استان‌ها قبل از ارائه بیمه همگانی، بازه سه ماهه را در نظر می‌گیرند.

برنامه‌های بانکی

بانک‌های بزرگ کانادا برای داشتن حساب، به صورت روزانه از شما پول می‌گیرند. این کارمزد معمولاً زیاد نیست و در صورتی که آستانه مشخصی از پول نقد در حساب‌های خود داشته باشید دریافت نمی شود.

اما تازه وارین می‌توانند از مزایای طرح‌های مربوط به مهاجرین استفاده کنند. همه پنج بانک بزرگ در کانادا شامل RBC، TD، BMO، CIBC و Scotiabank طرح‌‌هایی برای تازه واردین در نظر گرفته‌اند. بسیاری از بانک‌ها نیز خدماتی را به چندین زبان ارائه می‌دهند تا تازه واردان بتوانند هنگام باز کردن یک حساب بانکی کانادایی احساس اطمینان کنند.

چون شما باید به تدریج شروع به ساختن تاریخچه و امتیاز اعتباری خود در کانادا کنید، این برنامه‌ها راهی عالی برای افتتاح حساب اولین کارت اعتباری شما خواهند بود.

تخفیف فروشگاهی

برندهایی از جملهUber و HelloFresh به تازه واردان کانادا تخفیف‌ ارائه می‌دهند. علاوه بر این، برندهایی مانند آدیداس و H&M برای کسانی که برای اولین بار در برنامه‌های عضویت آنها ثبت نام می‌کنند، تخفیف‌هایی دارند.

فعالیت‌های رایگان

برای کمک به تازه واردان در شناخت بهتر محیط جدیدشان، طرح Canoo برنامه‌ای که توسط موسسه شهروندی کانادا پشتیبانی می‌شود به افرادی تازه وارد اجازه می‌دهد از بیش از ١٤٠٠ مقصد گردشگری در سراسر کشور به صورت رایگان بازدید کنند. این مقاصد شامل پارک‌های ملی، مکان‌های تاریخی، مراکز علمی، موزه‌ها، گالری های هنری و غیره می‌شود.

اگر بیش از ۱۸ سال دارید و در پنج سال اول اقامت دائم خود در کانادا هستید، یا کمتر از ۱۲ ماه پیش تابعیت کانادایی خود را دریافت کرده اید، واجد شرایط استفاده از برنامه Canoo هستید.

Call Now Button