لغو دریافت اجازه کار توریست های داخل کانادا  

کانادا به سیاست عمومی موقتی که به بازدیدکنندگان اجازه می‌داد از داخل کشور درخواست مجوز کار کنند، پایان می‌دهد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به این خط مشی موقتی پایان داده که به بازدیدکنندگان امکان می‌داد درخواست مجوز کار را از داخل کانادا ارائه دهند. همچنین این درخواست‌ها به سرعت بررسی می‌شدند. این سیاست در آگوست ۲۰۲۰ برای کمک به بازدیدکنندگانی که به دلیل محدودیت‌های سفر مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ قادر به ترک کشور نبودند، معرفی شده بود. بر اساس این سیاست، بازدیدکنندگان در کانادا می‌توانستند بدون نیاز به ترک کشور درخواست مجوز کار دهند. علاوه بر این، اتباع خارجی که در ۱۲ ماه گذشته مجوز کار داشتند اما وضعیت خود را به “مهمان” تغییر داده بودند، می‌توانستند در حالی که منتظر تصمیم‌گیری در مورد درخواست مجوز کار جدید خود بودند، به صورت قانونی در کانادا کار کنند. 

در حالی که قرار بود این سیاست موقت در ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ منقضی شود، IRCC به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تنظیم مجدد تعداد ساکنان موقت در کانادا و حفظ یکپارچگی سیستم مهاجرتی، به این سیاست پایان می‌دهد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا همچنین اعلام کرده که برخی از عوامل بد از این سیاست برای گمراه کردن کارگران خارجی در کانادا استفاده می‌کردند. 

IRCC به بررسی درخواست‌های ارسال‌شده قبل از ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ طبق این خط مشی ادامه خواهد داد. 

مقابله با عوامل بد 

IRCC اعلام کرده که یکی از دلایل پایان زودهنگام این سیاست این است که مطلع شده برخی از عوامل بد از این سیاست برای گمراه کردن کارگران خارجی بدون مجوز در کانادا استفاده می‌کنند. این اقدام در راستای تلاش‌های مداوم این اداره برای مقابله با تقلب مهاجرتی و کاهش سطح اقامت موقت در کشور است. 

پایان این سیاست موقت که به برخی بازدیدکنندگان اجازه می‌داد درخواست مجوز کار دهند، در بحبوحه تغییرات بزرگی است که با هدف کاهش سطح کارگران خارجی در کانادا صورت می‌گیرد. 

در ۲۶ آگوست، این اداره اعلام کرد که رسیدگی به درخواست مجوز کار برخی متقاضیان تحت جریان کم بازده برنامه موقت کارگران خارجی در کانادا تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد. این تصمیم بر متقاضیانی که در مناطق شهری با نرخ بیکاری ۶ درصد یا بیشتر قرار دارند، تأثیر خواهد گذاشت. IRCC همچنین محدودیت‌هایی را برای تعداد کارگران خارجی که کارفرمایان در کانادا می‌توانند استخدام کنند، اعلام کرده است. همچنین حداکثر مدت اشتغال برای کارگران در جریان پایین دست از دو سال به یک سال کاهش خواهد یافت. 

“میلر”، وزیر مهاجرت کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی، از قرار دادن سطح اقامت موقت در برنامه سالانه سطوح مهاجرت برای اولین بار در تاریخ مهاجرت به کانادا خبر داد. مهاجرت به یک موضوع اصلی در کانادا تبدیل شده است، به طوری که در بیشتر سال جاری شاهد اعلامیه‌هایی در خصوص مدیریت و کاهش سطح اقامت موقت در کشور بوده‌ایم. میلر همچنین اعلام کرده که قصد دارد از این هفته، تغییراتی را در سطوح اقامت دائم کانادا در سال‌های آینده بررسی کند. 

 

Call Now Button