تصویب کمک هزینه دندانپزشکی در کانادا

لایحه کمک هزینه خدمات دندانپزشکی دولت جاستین ترودو، با وجود مخالفت محافظه کاران و بلاک کبکوا، با 172 رأی موافق و 138 رأی مخالف در مجلس تصویب شد.
بر اساس این لایحه، خانواده های با درآمد کمتر از 90 هزار دلار در سال، به ازای هر فرزند 650 دلار کمک هزینه دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.
این افراد باید درخواست خود را از طریق آژانس درآمد کانادا ثبت و اعلام کنند، برای فرزندان خود وقت دندانپزشکی رزرو کرده اند، بیمه خصوصی ندارند و برای ویزیت باید از جیب خود هزینه کنند.
رسید خدمات ارائه شده به آنها را نیز باید نگهداری کرده و در زمان بررسی ارائه دهند.
دولت لیبرال‌ قصد داشت تا پایان سال 2022، برنامه بیمه خدمات دندانپزشکی فدرال را راه ‌اندازی کند که با پوشش کودکان خانواده ‌های کم ‌درآمد و با درآمد متوسط آغاز می شد. اما به دلیل اینکه نتوانستند به این هدف دست پیدا کنند، برنامه کمک هزینه مالی را به جریان انداختند.
به گفته اندرو شیر از حزب محافظه ‌کار، این لایحه، یک تسکین سطحی است و توزیع پول نقد می تواند باعث افزایش تورم و در نتیجه افزایش هزینه های زندگی شود.
ژان دنیس گارون، نماینده حزب بلاک کبکوآ نیز گفت، در این لایحه عجله شده و نمایندگان فرصت کافی برای شنیدن نظرات کارشناسان و ارائه نظر درباره این قانون را نداشتند.

Call Now Button