رئیس بانک مرکزی کانادا می گوید، از این وضعیت خارج خواهیم شد

در حال حاضر خانواده های کانادایی با افزایش شدید قیمت ها روبرو هستند، بازار کار و اقتصاد کانادا نیز در ماه‌ های آینده شاهد تغییرات بیشتری خواهد بود.
تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا گفت، از مشکلات مردم کانادا و وضعیت مالی شان آگاه است اما نتایج اقدامات بانک مرکزی در بلند مدت دیده خواهد شد.
وی گفت: افزایش بی سابقه قیمت‌ همه چیز از غذا و بنزین تا مسکن، مردم را ناامید و خسته کرده است. اما اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم و مردد باشیم، مردم کانادا همچنان باید این تورم بالا را تحمل کنند.
بعد از پاندمی کرونا، مشکلات زنجیره تأمین و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، نرخ تورم در کانادا و سراسر جهان را به بالاترین سطح در دهه ‌های اخیر رسانده است.
بانک های مرکزی برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، مجبور به افزایش نرخ‌ وام ها هستند، تا ثبات قیمت را به بازار بازگردانند. اما این روند، بدون مشکل نبوده و نخواهد بود.
مکلم گفت: احتمال دارد رشد اقتصاد تا اواسط سال آینده به صفر برسد که اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است یک رکود خفیف داشته باشیم. بانک مرکزی حاضر است برای کاهش تورم، این بها را بپردازد. سیاست پولی جواب خواهد داد. ولی این کار به زمان نیاز دارد و ما باید این شرایط را تحمل کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

Call Now Button