ادامه کمک های آمریکا و کانادا به اوکراین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای کانادایی خود آنیتا آناند، بار دیگر تأکید کردند، کمک‌های امنیتی خود به اوکراین را حتی در طولانی مدت ادامه خواهند داد.
این دو همچنین در مورد انتشار سند استراتژی دفاع ملی ۲۰۲۲ پنتاگون، همکاری برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و نوسازی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و موارد دیگر گفتگو کردند.
آستین گفت، چین و روسیه به دنبال جهانی هستند که در آن از زور برای حل و فصل اختلافات استفاده کنند و مستبدان بتوانند شعله آزادی را خاموش کنند.
وی گفت، فعالیت‌های چین در اطراف تایوان تحریک آمیز است، هواپیماهای پکن روزانه در نزدیکی جزیره پرواز و تعدادی از هواپیماهای آمریکایی و متحدانش را رهگیری می‌کنند.
آستین گفت: اگر یک قدرت بزرگ قوانین جنگ را نادیده بگیرد و قوانین بین المللی و هنجارهای بین المللی را زیر پا بگذارد، ما مصمم هستیم از این قوانین و اصل اساسی مصونیت غیر جنگی دفاع کنیم. تلاش‌های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش‌های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.
وی گفت، اوکراین زمستان سختی را پیش رو دارد و مسکو ممکن است با متحمل شدن خسارات در میدان نبرد مجدداً به تقابل هسته‌ای روی آورد. ولی ایالات متحده و متحدانش متعهد به مقابله با این چالش‌ها هستند. تهاجم روسیه پیش‌نمایشی از دنیای احتمالی استبداد و آشوب را ارائه داد که هیچیک از ما نمی‌خواهیم در آن زندگی کنیم.

Call Now Button