کانادایی ها موافق دریافت مالیات اضافی از مالکان خانه های بالای 1 میلیون دلار هستند

نظرسنجی جدید Generation Squeeze نشان می دهد، اکثر کانادایی ها موافق دریافت مالیات اضافی از مالکان خانه های بالای 1 میلیون دلار هستند.
62 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی از دریافت مالیات اضافی از خانه هایی با ارزش بالای 1 میلیون دلار حمایت کردند. خانه هایی با این قیمت 10 درصد از بازار مسکن کانادا را تشکیل می دهند.
انجمن املاک و مستغلات کانادا اخیرا اعلام کرده بود میانگین قیمت خانه در کانادا در ماه اکتبر به 756200 دلار کاهش یافت که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد کمتر شده است.
اگر این اقدام مالیاتی اجرایی شود، حدود 5 میلیارد دلار درآمد در سال برای دولت ایجاد خواهد شد.
پاسخ دهندگان این نظرسنجی گفتند، اگر وجوه اضافی دریافتی برای کاهش مالیات بر درآمد برای اقشار متوسط و کم درآمد (43 درصد)، برای مسکن ارزان تر (40 درصد) یا به کندی افزایش قیمت مسکن کمک کند(38 درصد)، حمایت آنها از این مالیات افزایش خواهد یافت.
بیشترین حمایت از دریافت مالیات مازاد از منازل گران قیمت، در استان های آتلانتیک 73 درصد و پس از آن ساسکاچوان و مانیتوبا (72 درصد) و آلبرتا (68 درصد) بود، که قیمت خانه‌ در این مناطق معمولا کمتر از میانگین ملی بوده و تعداد نسبتا کمی از خانوارها خانه‌های میلیون دلاری دارند.
اما در استان های بریتیش کلمبیا و انتاریو که حدود 25 درصد از خانوارها خانه های 1 میلیون دلاری و بیشتر دارند، تنها 50 درصد پاسخ دهندگان موافق دریافت مالیات اضافی بودند.

Call Now Button