یک کودک مبتلا به سینسیشیال تنفسی، 40 ساعت در اورژانس انتاریو معطل شد

یک کودک چهار ساله مبتلا به سندرم داون، اهل منطقه وودبریج اونتاریو، پس از ابتلا به بیماری شدید تنفسی، 40 ساعت در اورژانس بیمارستانی در انتاریو معطل شد.
مادر او جزمین ساعت 2:30 بامداد 9 نوامبر به دلیل تب بالا و استفراغ مداوم دخترش با 911 تماس گرفت. آنها به بیمارستانCortellucci Vaughan که سال گذشته افتتاح شده است، برده شدند.
جزمین گفت، پس از یک ساعت از رسیدن به بیمارستان توسط یک پزشک ویزیت شدیم. دکتر دستور آزمایش خون و عکسبرداری داد. بعد از دریافت نتایج مشخص شد کودک RSV مثبت است و به ویروس سینسیشیال تنفسی مبتلا شده و باید یک شب در بیمارستان بماند.
حدود ساعت 8 صبح آنها از محل معاینه به سالن رفتند و حدود چهار تا پنج ساعت در آنجا منتظر ماندند.
جزمین گفت، جایی برای دراز کشیدن وجود نداشت، من مجبور شدم از دو صندلی و چند پتو استفاده کنم و یک تخت برای دخترم درست کنم. در این موقع سطح اکسیژن خون دخترم پایین آمده که پرستاران برای او ماسک اکسیژن گذاشتند.
ساعت 12 ظهر او و دخترش به اتاق دیگری در بخش اورژانس منتقل شدند و به کودک یک تخت داده شد اما جزمین روی صندلی کنار تخت خوابید.
در نهایت ساعت 6 بعد از ظهر 10 نوامبر و حدود 40 ساعت پس از اولین تماس آنها با 911، کودک به تختی در بخش عمومی بیمارستان منتقل شد.
در هفته های اخیر بیمارستان ‌های کودکان سراسر انتاریو به دلیل شیوع ویروس ‌های تنفسی با افزایش قابل توجه بیماران مواجه شده اند.
بیمارستان کودکان SickKids تورنتو اوایل این ماه اعلام کرد، برخی از جراحی های غیر ضروری را به حالت تعلیق درآورده است. این بیمارستان در بیانیه ای گفت، میزان استفاده از بخش ICU در روزهای اخیر، 127 درصد بالاتر از ظرفیت بوده است.
زمان انتظار در اورژانس های انتاریو در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود رسید و بیماران به طور متوسط 21.3 ساعت در انتظار پذیرش می مانند.
سیلویا جونز، وزیر بهداشت انتاریو گفت، برای کاهش زمان انتظار، بلکه برای کاهش باری که بر دوش متخصصان بخش سلامت قرار داده شده، باید اقدامات مشخصی انجام شود. در حال حاضر از ظرفیت بیمارستان های بزرگسالان برای درمان کودکان استفاده می شود.

Call Now Button