در بازار کانادا اجاره ملک بهتر است یا خرید آن؟

گزارش های جدید نشان می دهند، میانگین اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۳۰۰ دلار رسیده است.
میانگین اجاره آپارتمان‌ها و کاندوها‌ در تورنتو نسبت به اکتبر سال گذشته در حدود‌ ۲۷ درصد افزایش داشته است.
همچنین میانگین اجاره یک آپارتمان یک خوابه در تورنتو در ماه اکتبر، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته و به ۲۴۷۴ دلار رسیده است.
این افزایش تنها به تورنتو و انتاریو محدود نمی‌شود. بر اساس گزارشات اخیر میانگین قیمت اجاره واحدهای مسکونی در سطح کانادا نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
این در حالی رخ داده است که به دستور دولت انتاریو، صاحب‌خانه‌ها نمی‌توانند اجاره واحدهای خود در سال ۲۰۲۳ را بیشتر از ۲.۵ درصد افزایش دهند. اما صاحب خانه ها با تکیه بر برخی تبصره‌ها میزان اجاره را بیشتر از حد مجاز افزایش می دهند.
با وجود بالا رفتن نرخ وام مسکن و افزایش اقساط ماهیانه، مبالغ اجاره از آن خیلی کمتر نیست، با این تفاوت که در صورت خرید خانه‌ احتمالا می‌توانید با همان مبلغ اجاره ماهیانه یا کمی بیشتر، قسط ماهیانه وام را پرداخت کنید. و بعد از چند سال،‌ صاحب سرمایه‌ای قابل توجه شوید زیرا احتمالا قیمت واحدی که خریداری کرده اید بعد از چند سال افزایش می‌یابد.
در مورد خرید ملک به جای اجاره ی آن باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • بعضی کارشناسان بازار مسکن و اقتصاددانان موسسات مالی معتقدند، دوران پائین آمدن قیمت مسکن به انتهای خود نزدیک شده است.
  • برخی کارشناسان معتقدند روند افزایش نرخ بهره نیز ممکن است به زودی متوقف شود و بعد از مدتی نرخ‌ها شروع به کاهش کند.
  • دولت‌های فدرال و استانی نیز در نظر دارند برای خرید مسکن،‌ به خصوص از سوی جوانان و خریداران بار اول، تسهیلاتی فراهم کنند.
Call Now Button