بالاترین آمار قتل مربوط گنگ ها در کانادا در سال 2021

مرکز آمار کانادا اعلام کرد، برای سومین سال متوالی، میزان قتل در کشور افزایش پیدا کرده و تقریبا یک چهارم از قتل ‌های سال 2021 مربوط به گنگ ها بوده است.
در سال 2021، 788 قتل در کانادا رخ داده که نسبت به سال قبل از آن افزایش سه درصدی را نشان می دهد. این تعداد قتل از پس از سال 2005 که ثبت این آمار آغاز شده، بی سابقه بوده است.
بر اساس این گزارش، بالاترین میزان قتل نسبت به جمعیت و همچنین بالاترین نرخ قتل مربوط به گنگ ها، مربوط به ساسکاچوان است. نرخ قتل در این استان نسبت به سال 2020 نه درصد افزایش داشته است. مانیتوبا در جایگاه دوم قرار دارد.
انتاریو و بریتیش کلمبیا نیز افزایش چشمگیری را در آمار قتل ها مشاهده می کنند. در مقابل آلبرتا و نواسکوشیا کاهش قابل توجهی در قتل های مربوط به گنگ ها را نشان می دهند.
شهرهای رجاینا، وینیپگ و تاندر بی انتاریو به نسبت جمعیت خود بالاترین میزان قتل را داشتند.
به طور کلی 184 مورد قتل مربوط به گنگ ها ثبت شده است.
تعداد قتل های مرتبط با گنگ ها در انتاریو، نسبت به سال 2020، 13 مورد افزایش را نشان می دهد. بریتیش کلمبیا، کبک، نوا اسکوشیا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک و یوکان نیز شاهد افزایش قتل ‌های مرتبط با گنگ ها بودند.
میزان قتل بومیان نیز در سراسر کشور بسیار بالاتر است. آمار قربانیان بومی شش برابر قربانیان غیربومی بود. چهل و پنج زن بومی در سال 2021 قربانی شدند که نسبت به سال قبل از آن، سه نفر بیشتر بود.
77 درصد از افراد به قتل رسیده در ساسکاچوان، مردم بومی بودند که تنها حدود 18 درصد از جمعیت این استان را تشکیل می دهند.
افراد سیاهپوست و اهالی جنوب شرق آسیا نیز بیشترین آمار مقتولان را تشکیل می دهند. در انتاریو 138 نفر از کشته شدگان از میان گروه های نژادی بودند.
بر اساس این گزارش، رایج ترین سلاح مورد استفاده در قتل ها، سلاح گرم بوده و عامل ۳۲ درصد قتل ها نیز چاقو بوده است.

Call Now Button