8 چیزی که در تلاش برای اجاره آپارتمان در تورنتو و بازدید از 14 واحد در 2 هفته یاد گرفتم

پیدا کردن یک آپارتمان در تورنتو مسلما بدترین بخش زندگی در تورنتو بوده است. این یک فرآیند خسته کننده، تحقیرآمیز و طولانی است که به پول و زمان زیادی نیاز دارد.
من در حال نقل مکان به یک آپارتمان جدید در تورنتو هستم زیرا خواهرم به خانه برگشته است و زندگی کردن یک نفر در یک اپارتمان دو خوابه گران است، همانطور که بسیاری از تورنتونی ها ممکن است بدانند.
پس از بررسی حضوری 14 واحد مختلف، گذراندن سه جنگ مناقصه جداگانه، و تحقیق در مورد صدها کاندو دیگر، تنها در دو هفته، سرانجام قراردادی را برای یک آپارتمان یک خوابه جدید در مرکز شهر تورنتو امضا کردم. و در طول این فرآیند چیزهای زیادی یاد گرفتم.
من با Karim El Barbary بنیانگذار و کارگزار املاک و مستغلات Dwelly Realty Inc. در مورد همه کارهایی که می توانید انجام دهید تا درخواست خود و جستجوی اجاره آپارتمان در شهر را قابل مدیریت تر و موفق تر کنید، صحبت کردم.
در اینجا هشت چیز است که من هنگام شکار آپارتمان با مشاور املاکم در تورنتو یاد گرفتم:

  • مدارک اولیه شما مهم هستند
    سریع‌ترین راه برای دریافت تاییدیه توسط صاحبخانه این است که اطمینان حاصل کند درآمد کافی برای پوشش راحت اجاره‌بها را دارید.
    El Barbary گفت: درآمد خوب به این معنی است که 30 درصد یا کمتر از کل درآمد سالانه متقاضی برای مسکن خرج شود. گاهی اوقات می توانید آن را تا 40% افزایش دهید. اما هنگامی که به 50% نزدیک شد، صاحبخانه یا نماینده نگران می شود.
    علاوه بر این، امتیاز اعتباری شما نیز مهم است. امتیاز اعتباری خوب به معنای بالاتر از محدوده 720 است، اما هر چیزی که بیش از 700 باشد نیز خوب در نظر گرفته می شود.
    اگر ارجاعات خوبی از صاحبخانه های قبلی دارید، آنها را به درخواست اولیه خود اضافه کنید.
  • حذف اطلاعات می تواند بر درخواست شما تأثیر بگذارد
    هنگام درخواست، صاحبخانه ها معمولاً اطلاعات زیادی را درخواست می کنند که گاهی اوقات ارسال آنها دشوار است.
    برای مثال، اگر در شهر زندگی می‌کنید اما تا زمانی که بتوانید مکانی را پیدا کنید در Airbnb می‌مانید، احتمالاً باید آن اطلاعات را درج کنید. کنار گذاشتن این اطلاعات می تواند برای صاحبخانه به گونه ای متفاوت خوانده شود و احتمالاً منجر به رد شدن شود.
    بنیانگذار Dwelly گفت: بزرگترین اشتباه عدم افشای اطلاعات خاص یا ارسال یک برنامه ناقص است زیرا نمی خواهید برخی از اطلاعات را به اشتراک بگذارید یا سعی می کنید آن را با عجله انجام دهید.
    همه چیز در مورد برداشت اولیه است، به خصوص در مورد صاحبخانه شما.
  • باید فاش کنید که حیوان خانگی دارید
    وقتی به دنبال آپارتمانی در تورنتو می‌گشتم، نمی‌خواستم بگویم یک سگ دارم، زیرا احساس می‌کردم پیدا کردن خانه بسیار پیچیده‌تر می‌شود.
    طبق Toronto’s Rights & Responsibilities for Landlords & Tenants، مالک‌ها این حق را دارند که در صورت مشکوک شدن به وجود حیوانات خانگی از پذیرش درخواست مستاجر خودداری کنند. با این حال، هنگامی که صاحبخانه مستاجر را می‌پذیرد، علی‌رغم هرگونه توافق شفاهی یا شرط قرارداد، مالکان نمی توانند مستاجران را به دلیل داشتن حیوان خانگی بیرون کنند.
    اما من وقتی صاحبخانه می پرسید، صادقانه جواب می دادم که حیوان خانگی دارم و عکس های سگم را هم برایشان می فرستادم.
    El Barbary گفت: اگر از ابتدا آن را فاش کنید، رابطه خوبی با صاحبخانه ایجاد می کنید و شفافیت در رابطه وجود دارد. اما اگر آن را فاش کنید، می توانید چندین بار برای درخواست ها رد شوید و به ندرت اعلام می شود که صاحبخانه آنها را به خاطر حیوان خانگی رد کرده است.
  • شما می توانید بدون دلیل رد شوید.
    زمانی که دنبال کاندو بودم، خانه عالی خود را پیدا کردم، که دوبلکس بود. سالها زندگی در آن را تصویر کرده بودم. دنج بود، در یک منطقه عالی به عبارت دیگر، برای من کاملاً باورنکردنی بود.
    این ملک برای هفته‌ها در سیستم MLS وجود داشت، و هیچ‌کس آن را درخواست نکرده بود، با توجه به مقرون به صرفه بودن و بزرگ بودن آن کمی عجیب بود.
    درخواست دادم، ضامن خواستند و بعد به ما گفتند مالک پیشنهاد شما را بررسی و محترمانه رد کرده است.
    وقتی از آنها دلیل پرسیدیم، جوابی به ما ندادند. اما، هر چقدر هم که مایه تاسف بود، نمی‌توانستم کار دیگری در مورد آن انجام دهم.
    ملک مورد نظر هفته ها بعد نیز در بازار اجاره بود.
    El Barbary گفت، دریافت پاسخی بدون دلیل ممکن است یکی از عجیب ترین پاسخ هایی باشد که او دیده است. گاهی صاحبخانه به دنبال یک خانواده از ملیتی خاص است. یا مالکان فقط به دنبال خانواده هستند، یا گاهی اوقات صاحبخانه تصمیم می‌گیرد دیگر اجاره ندهد.
  • نژاد گاهی اوقات می تواند نقشی داشته باشد
    اگرچه به صراحت به عنوان یک الزام بیان نشده است، سناریوهای کمی وجود داشته است که در آن قومیت می تواند در پذیرش پیشنهاد اجاره توسط صاحبخانه نقش داشته باشد.

El Barbary گفت: قطعاً فکر می کنم کلیشه ای در دنیای املاک وجود دارد. و معمولاً یک نماینده در آنجا وجود دارد که آن را خنثی کند و دلیلی ارائه ندهد.
ممکن است از خود بپرسید آیا این قانونی است؟ خب، طبق قانون حقوق بشر، دلیل موجهی برای غربالگری مستاجران نیست و تبعیض محسوب می شود. اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی افتد.

  • صاحبخانه ها گاهی اوقات می توانند عجیب ترین سوالات را بپرسند
    El Barbary گفت، مالکان گاهی اوقات عجیب ترین اطلاعات را از متقاضیان درخواست می کنند.
    وی توضیح داد، برخی از صاحبخانه‌ها درخواست چندین تماس ویدیویی می کنند، اسناد مالیاتی، چندین ضامن، ماه‌ها پیش پرداخت، و صورت‌حساب بانکی والدین مستاجر.
  • آنها ممکن است با صاحبخانه های قبلی شما تماس بگیرند
    وقتی داشتم درخواست اجاره را پر می کردم، اطلاعات تماس صاحبخانه های قبلی را اضافه کردم. فکر نمی‌کردم یک مشاور املاک وقت صرف کند و به تک تک آنها زنگ بزند، اما بسیار در اشتباه بودم.
    به همین دلیل است که بسیار مهم است که در مورد زندگی خود شفاف باشید زیرا آنها ممکن است به هر طریقی متوجه شوند. افرادی که به لیست مرجع اضافه می کنید باید شما را بشناسند زیرا سوالات می توانند عمیق و شخصی باشند.
    شخصی از صاحبخانه قبلی من در مورد شخصیت من سؤال کرد و به پاکیزگی من اشاره کرد. در مورد شخصیت سگم هم پرسیدند.
  • آماده باش
    El Barbary گفت، متقاضیان می توانند چند کار دیگر برای افزایش شانس خود برای اجاره آپارتمان انتخابی خود انجام دهند. برخی موارد عبارتند از:
  • از همان ابتدا معیارهای خود را محدود کنید.
  • قبل از شروع به مشاهده کاندوها، تمام اسناد خود را از قبل آماده کنید.
  • نامه شخصی به صاحبخانه کمک می کند. برای او توضیح دهید، چرا نقل مکان می کنید، چرا واحد او را دوست داشتید، یا کجا زندگی می کردید.
  • تا جایی که ممکن است فیش حقوقی داشته باشید
  • یک نامه استخدامی
  • اطلاعات تماس تمام صاحبخانه های قبلی
  • کار با یک مشاور املاک محلی.
Call Now Button