بانک‌های کانادا گزارش عملکرد خود پیش از رکود اقتصادی احتمالی را ارائه می‌دهند

بانک‌های مرکزی به منظور کاهش نرخ تورم، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهند، که مسئله باعث کند شدن رشد سهام بانک ها در مقایسه با دیگر بخش های بازار می شود.
بانک‌های کانادایی اعلام کرده اند، گزارش درآمدهای فصل مالی خود را منتشر خواهند کرد تا نشان دهند با وجود رکود اقتصادی پیش رو چگونه عمل خواهند کرد.
نرخ بهره در حال حاضر ۳.۷۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی در آخرین بیانیه سالانه خود در تاریخ ۷ دسامبر باز هم نرخ بهره را افزایش دهد.
این گزارشات باید نشان دهند، بانک‌ها چقدر از وام‌های خود سود می‌برند و احتمال اینکه برخی از وام گیرندگان نتوانند وام‌ها را بازپرداخت کنند، چقدر است.
نرخ بهره بازار املاک و تقاضای وام مسکن را دچار رکود کرده است. میزان فروش مسکن در اکتبر سال جاری ۳۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.
حائل‌های مالی در طول سه ماه گذشته و پس از آنکه بانک‌های تعداد زیادی از برنامه‌های حمایتی مربوط به اوایل همه‌گیری را لغو کردند، شروع به افزایش کرد.
دارکو میهلیک، تحلیلگر رویال بانک کانادا می گوید، تحلیلگران با توجه به اینکه سه ماه پیش رو آخرین فصل مالی است می خواهند بدانند عملکرد قبلی بانک ها چه تاثیری بر آینده خواهد داشت. آیا بانک ها در اوج حاشیه سود خالص و رشد وام هستند؟ ذخایر ضرر اعتباری تا چه حد بالا خواهد رفت؟
میهلیک گفت، انتظار رشد ۲.۲ درصدی برای هر سهم در سال آینده را دارد که با از سرگیری رشد وام و تثبیت سایر عوامل تا سال ۲۰۲۴، ۴.۴ درصد افزایش خواهد یافت.

Call Now Button