پاسپورت کانادا به عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان معرفی شد

رتبه بندی قدرتمندترین پاسپورت های جهان برای سال 2022 به روز شده و پاسپورت کانادا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

Passport Index ابزار آنلاینی که بهترین پاسپورت‌های جهان را در زمان واقعی رتبه‌بندی می‌کند، به تازگی آخرین به‌روزرسانی خود را منتشر کرده است، در آن اشاره می‌کند تحرک جهانی به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، پاسپورت کانادا با چهار کشور دیگر یعنی سنگاپور، مالت، اسلواکی و لیتوانی به طور مشترک در رتبه پنجم جهانی قرار دارد.

رتبه‌بندی هر کشور با در نظر گرفتن امتیاز تحرک آن‌ها، یعنی تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه اجازه ورود بدون ویزا یا ویزا در هنگام ورود را می‌دهند، داده می‌شود.

بنابراین، هر چه امتیاز تحرک کشور بالاتر باشد، دارندگان گذرنامه «تحرک جهانی» بیشتری دارند و سفر برای آنها آسان تر است.

و طبق آخرین رتبه بندی، پاسپورت کانادا دارای امتیاز تحرک 171 است.

کانادایی ها می توانند بدون نیاز به ویزا وارد 110 کشور شوند و می توانند برای 54 کشور دیگر ویزای بدو ورود دریافت کنند.

این شامل برخی از نقاط با ارزش فهرست مانند اتریش، باربادوس، کاستاریکا، موریس، فیلیپین، سنگاپور، سوئیس، تایلند، بریتانیا، ایالات متحده و غیره است.

در هفت کشور، از جمله سریلانکا، استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند، مجوز سفر الکترونیکی برای کسانی که با پاسپورت کانادایی سفر می کنند مورد نیاز است، که هنوز هم بسیار چشمگیر است.

در واقع، کانادایی ها فقط برای بازدید از 27 کشور در سراسر جهان، از جمله افغانستان، الجزایر، بنین، بوتان، هند، چین، کنگو، غنا، ایران و لیبی و غیره باید درخواست ویزا بدهند.

بر اساس این گزارش، امسال نیز امتیاز تحرک کانادا افزایش یافته است. در سال 2019 به اوج 169 رسید و قبل از آن در طول همه گیری به 77 سقوط کرد و در سال 2021 به 148 افزایش یافت.

این بدان معناست که در سال 2022، دارندگان پاسپورت کانادایی نسبت به سال گذشته به 23 کشور بیشتر دسترسی دارند.

و اگر می خواهید بدانید کدام کشور در رتبه برتر جهانی پاسپورت در سال 2022 قرار گرفته است، این اعتبار به امارات متحده عربی تعلق گرفت.

کسانی که پاسپورت امارات دارند می توانند بدون ویزا وارد 122 کشور شوند و در 59 کشور دیگر در بدو ورود به ویزا نیاز دارند.

یازده کشور با امتیاز تحرک 174 در رده دوم رتبه بندی قرار دارند. آلمان، سوئد، اسپانیا، ایتالیا و کره جنوبی در میان کشورهای دوم قرار دارند.

ایالات متحده در رتبه سوم قرار دارد و با هشت کشور دیگر جایگاه مشترک دارد.

این گزارش در کنار قوی‌ترین پاسپورت‌ها، ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان را نیز رتبه‌بندی می‌کند. در سال 2022، سومالی (با امتیاز تحرک 45)، پاکستان (44)، عراق (41)، سوریه (40) و افغانستان (39) در انتهای فهرست قرار دارند.

Call Now Button