رباتی که به کودکان بستری در بیمارستان ها کمک می کند

یک محقق ساکن ادمونتون، یک ربات انسان نمای تعاملی را طراحی کرده است، که با پرت کردن حواس کودکان بستری در بیمارستان ها، به کم کردن درد آنها کمک می کند.

دکتر ثمینه علی، پزشک اورژانس بیمارستان کودکان Stollery ادمونتون، نسخه اولیه این ربات با نام MEDi را به تازگی رونمایی کرده است.

به گفته ی وی، کودکان بستری در بیمارستان با دو جنبه دشوار روبرو هستند، یکی درد فیزیکی و دیگری درد عاطفی و اضطراب. ما داروهای خوبی برای کاهش درد داریم، اما باید به بخش روان ‌شناختی درد کودکان نیز اهمیت بدهیم، تا ترس از آمپول و درمان از بین برود، و این ربات برای این کار فوق العاده است.

نسخه پیشرفته تر این ربات در حال ساخت است و استفاده از آن در سال جدید آغاز خواهد شد. آزمایش بالینی 6 تا 12 ماه به طول خواهد انجامید.

این ربات جدید در سال 2020 و با همکاری چهار دانشگاه کانادا از جمله دانشگاه آلبرتا، دانشگاه متروپولیتن تورنتو، دانشگاه مک مستر و دانشگاه تورنتو برنامه نویسی شد. آغاز شد. دانشگاه گلاسکو و دانشگاه هریوت وات اسکاتلند نیز در این پروژه همکاری داشتند.

ربات MEDi در سال 2017 در اتاق انتظار بیمارستان Stollery استفاده شد.

این ربات به بزرگسالان حاضر در اتاق انتظار توضیح می داد چرا منتظر هستند و چگونه استرس فرزندانشان را در این مدت کم کنند. در نهایت متوجه شدیم این ربات استرس آنها را کاهش داده و والدین حتی قبل از مراجعه به پزشک، از حضور این ربات راضی بودند.

Call Now Button