انتظار می رود اکثر پروازهای YVR از سر گرفته شوند اما بیش از 100 مسافر همچنان سرگردان هستند

رئیس و مدیر عامل سازمان فرودگاه ونکوور می‌گوید، پس از چهار روز بارش برف که فرودگاه بین‌المللی ونکوور را با لغو پروازها فلج کرد، اکنون اکثر هواپیماها می‌توانند با خیال راحت بلند شوند.

Tamara Vrooman در یک نشست خبری صبح شنبه گفت: در بیشتر موارد، ما در اینجا در فرودگاه به طور عادی کار می‌کنیم. انتظار می رود در شب کریسمس در مجموع حدود 65000 نفر به فرودگاه رفت و آمد کنند.

Vrooman گفت، در ساعات اولیه روز شنبه، «کمبود کارکنان» باعث تأخیر در رسیدگی به پروازهای ورودی فرودگاه شد. برخی از ماموران خدمات مرزی کانادا به دلیل آب و هوا نتوانستند به محل کار خود برسند.

روز جمعه، ده ها مسافر سرگردان ماندند و روی پتوهایی روی کف فضاهای عمومی و ترمینال های فرودگاه خوابیدند. اکنون یک فضای خصوصی در طبقه سوم این مرکز اختصاص داده شده است تا تختخواب و بسته های بهداشتی در اختیار آنها قرار گیرد.

برای کسانی که روز کریسمس را در انتظار پرواز رزرو شده می گذرانند، فرودگاه دسترسی به بیش از 400 اتاق هتل محلی را برای حداکثر چهار شب اقامت رایگان فراهم کرده است.

Vrooman گفت: ما ترمینال خود را دوست داریم، اما هیچ کس نمی خواهد روز کریسمس را در اینجا بگذراند.

تا روز شنبه، بیش از 145 مسافر به هتل دسترسی داشته اند. کسانی که یک شب در فرودگاه گیر کرده اند توانسته اند به کوپن های رستوران برای پوشش وعده های غذایی خود دسترسی داشته باشند.

Vrooman در پاسخ به این سوال که تاسیسات از وضعیت آب و هوای این هفته چه چیزی یاد گرفته است، گفت، مسافران دیگر ساعت ها در هواپیماهای نشسته روی زمین نگهداری نخواهند شد.

Vrooman گفت، اطلاعات مربوط به امکان سنجی پروازها نیز در مواقع اضطراری سفرهای آینده زودتر به مردم و مسافران ارائه خواهد شد.

Call Now Button