یک وکیل مدافع می گوید، مسافران ونکوور که در YVR در هواپیما نگهداری می شوند باید به دلیل حبس اجباری شکایت کنند

به گفته یک مدافع حقوق مسافران هوایی، مسافرانی که بیش از چهار ساعت در فرودگاه بین‌المللی ونکوور (YVR) معطل می‌شوند، باید شکایت کنند.

شب دوشنبه (19 دسامبر)، هزاران مسافر در پی بدترین طوفان زمستانی سال در فرودگاه سرگردان شدند.

بسیاری از مسافران ساعت ها در هواپیماها پس از نشستن از پرواز درYVR و برخی از آنها بیش از 10 ساعت منتظر ماندند. Tamara Vrooman رئیس و مدیر عامل سازمان فرودگاه ونکوور، انتظارهای طولانی را “غیرقابل قبول” خواند.

Vrooman افزود، برای پروازهای ورودی، YVR با خطوط هوایی همکاری خواهد کرد تا دسترسی به گیت ها را به ترتیب متوالی فراهم کند تا مطمئن شود مسافران در هواپیما نگه داشته نشوند.

اما یک مدافع برجسته حقوق مسافران هوایی می گوید مسافرانی که مجبور شده اند ساعت ها منتظر بمانند باید شکایت کنند.

دکتر Gábor Lukács بنیانگذار و رئیس Air Passenger Rights گروهی که به مشتریان خطوط هوایی اطلاعاتی درباره حقوق آنها می دهد تا بتوانند آن را علیه خطوط هوایی اعمال کنند، توضیح داد، در حالی که مقررات حفاظت از مسافران هوایی این حق را برای مسافران قائل شده که پس از تقریباً سه ساعت یا در برخی موارد چهار ساعت از هواپیما پیاده شوند، غرامتی برای آنها ارائه نمی کنند.

او گفت: من به مسافران پیشنهاد می کنم شکایت کنند.

حبس اجباری طبق ماده 279 (2) قانون کیفری جرم است. این حکم شامل شرایطی می‌شود که در آن فرد اجازه خروج از ماشین را ندارد، حتی اگر درها قفل نشده باشند.

افراد زیادی در شبکه های اجتماعی به داستان های وحشتناک گرفتار شدن در فرودگاه پرداختند و بسیاری از آنها اظهار داشتند ساعت ها در فرودگاه سرگردان بوده اند.

اما در این موارد مسافران نمی توانند شکایت کنند زیرا هوای زمستانی از کنترل ایرلاین خارج است. با این حال، شرکت هواپیمایی باید هزینه بلیط را پس دهد یا آن را در پرواز بعدی موجود رزرو کند.

Call Now Button