نیمی از شاغلین کانادایی در سال آینده قصد تغییر شغل دارند

نتایج یک نظرسنجی که از سوی یک شرکت مشاوره تجاری بنام رابرت هاف انجام شد نشان داد، نیمی از شاغلین کانادایی قصد دارند در سال آینده شغل خود را تغییر دهند.

۱۱۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت داشتند که ۵۰ درصد گفتند، در حال حاضر به دنبال شغل جدید هستند و یا قصد دارند در سال ۲۰۲۳ شغل جدیدی پیدا کنند. این رقم در مقایسه با شش ماه گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

شاغلان بخش فناوری اطلاعات با ۵۷ درصد و نیمی از کارکنان Gen Z و Millennial بیشترین کسانی هستند که به دنبال تغییر شغلند.

به گفته دیوید کینگ، مدیر عامل رابرت هاف، ۵۵ درصد از والدین شاغل نیز گفتند قصد دارند در سال آینده شغلشان را تغییر دهند.

دلیل اصلی این افراد برای تغییر شغل بی ثباتی اقتصادی، تورم بالا است که باعث می شود آنهابه دنبال درآمد بیشتر باشند.

۶۲ درصد از شاغلین کانادایی اعلام کردند می‌خواهند شغل خود را تغییر دهند تا حقوق بیشتری دریافت کنند. ۳۹ درصد نیز در شغل جدید به دنبال مزایای بهتر بودند.

۳۰ درصد از شرکت کنندگان پیشرفت کاری و استفاده از فرصت‌های شغلی بهتر، دلیل تغییر شغل فعلی و ۲۷ درصد دیگر از شرکت کنندگان انعطاف بیشتر برای تصمیم‌گیری در مورد زمان و مکان کار را به عنوان دلیل تغییر شغل خود عنوان کردند.

عواملی که باعث می شدند افراد به دنبال شغل جدید نباشند نیز مسئولیت‌های شغلی نامشخص یا نامعقول (۵۵ درصد)، ارتباط ضعیف مدیر استخدام (۴۶ درصد) و همسو نبودن با فرهنگ یا ارزش‌های شرکت (۳۵ درصد) بودند.

بر اساس این نظرسنجی میزان علاقه افراد به کار قراردادی افزایش یافته و ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان به دنبال یک کار قراردادی تمام وقت هستند.

یک دهم از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفتند که اگر حقوقی معادل یا بالاتر از درآمد فعلی‌شان به آن‌ها پیشنهاد شود، بر سر کار قبلی خواهند ماند.

این نظرسنجی بین ۱۷ اکتبر تا ۷ نوامبر در میان ۱۱۰۰ فرد ۱۸ ساله و بالاتر شاغل در بخش‌های مالی، فناوری، بازاریابی و خلاقیت، حقوقی، اداری و پشتیبانی مشتری، منابع انسانی و … به صورت آنلاین انجام شد.

Call Now Button