این زوج مدت زیادی را برای دریافت ویزای ویزیتینگ کانادا منتظر مانده اند

سام قاسمی سال گذشته پس از گذراندن چهار ماه در برزیل عاشق شد. قاسمی در دیدارهای بعدی نامزد خود را در اسپانیا و فرانسه ملاقات کرد، و سپس قصد داشت وی را برای بازدید از کانادا به خانه بیاورد.

اما بر خلاف کشورهای دیگر، بازدید از اینجا نیاز به ویزا دارد. بنابراین قاسمی 23 ساله در ماه سپتامبر برای ناتالیا سامپایو 22 ساله درخواست ویزای بازدید کننده داد. در ابتدا، زمان پردازش درخواست 67 روز ذکر شد. اما در اوایل ماه دسامبر، زمان انتظار به بیش از 477 روز افزایش یافت.

قاسمی که پس از تخیمن اولیه، بلیط هواپیمای سامپایو را برای اواخر ژانویه 2023 خریداری کرده بود گفت: یک هفته بعد، که به زمان‌ رسیدگی نگاه کردم دیدم 477 روز است. من این را کاملاً غیر قابل باور می دانم.

وی گفت: در ابتدا ما در نظر داشتیم برای کفالت همسر اقدام کنیم، اما زمان انتظار برای آن یک سال یا بیشتر بود. در این هفته زمان رسیدگی به 188 روز کاهش یافته که هنوز بیش از 6 ماه است.

چرا درخواست های مهاجرت اینقدر به تاخیر افتاده است؟ مردم در مورد آن چه کاری می توانند انجام دهند؟

زول سلیمان، وکیل مهاجرت گفت، با وجود بیش از دو میلیون درخواست مهاجرت در نوبت، این یک مشکل جدی است که دولت به خوبی از آن آگاه است.

او می‌گوید: زوج‌هایی مانند این دو بدون اینکه راه‌حل یا تصمیم مورد نیازشان را بگیرند، در میان راه قرار می‌گیرند. همه بسیار ناامید هستند، اما هیچ پاسخ سریعی وجود ندارد.

سلیمان توضیح داد: در طول دهه گذشته، سیستم مهاجرت کانادا از هرگونه تماس انسانی در برنامه ها دور شده است. این عدم تماس انسانی و سپس اضافه شدن کووید، منجر به تأخیر و ناامیدی قابل توجهی شده است، بیشتر متقاضیان کسی را می خواهند که بتوانند با او صحبت کنند.

او اضافه کرد، زمان‌های رسیدگی از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا غیرقابل اعتماد است، زیرا برآوردها بر اساس زمان پردازش 80 درصد از درخواست ها در یک جدول زمانی از پیش تعیین شده و اعلام می شوند، اما این اعداد دائماً تغییر می‌کنند و روش‌های پردازش برنامه‌ها نیز تغییر می‌کنند.

علاوه بر این، IRCC به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی برای تریاژ تصمیمات خیلی سریع استفاده می کند، اما سلیمان گفت، این فرآیند زمانی که تصمیمی به طور خودکار گرفته نشود می تواند متوقف شود، سیستم باید منتظر یک افسر انسانی برای قضاوت باشد.

در مورد زوج هایی مانند قاسمی و سامپایو، عوامل متعددی وجود دارد که خدمات مهاجرت به آنها توجه می کند. سلیمان گفت، اغلب اوقات، این به راستی آزمایی ادعاهای آنها مربوط می شود. این شامل عواملی مانند تأیید مشروعیت رابطه آنها و همچنین احتمال اینکه او قصد دارد پس از بازدید از کانادا به برزیل بازگردد، می شود.

در این بین، سلیمان چند گزینه را برای این زوج و سایرین که تاخیرهای مشابهی را تجربه می کنند، فهرست کرد. متقاضی مهاجرت می تواند از شناسه کلی مشتری یا شماره درخواست خود استفاده کند و یک فرم وب را در وب سایت مهاجرت کانادا پر کند. در آنجا می توانند بپرسند که تاخیر برای چیست.

سلیمان گفت: مشکل این است که این فرم‌های وب نیز زمان زیادی طول می‌کشد تا به آنها پاسخ داده شود.

یکی دیگر از راه‌ها برای افراد کانادایی که درخواست کمک می‌کنند این است که با عضو پارلمان خود تماس بگیرند تا پرس و جو کنند.

سلیمان ادامه داد: این نیز به یک مشکل تبدیل شده است زیرا اعضای پارلمان با درخواست‌های مهاجرتی زیادی روبرو هستند. اما این یکی از معدود راه‌های موجود برای کانادایی‌هایی است که می‌خواهند عزیزانشان در کانادا به آنها بپیوندند.

Call Now Button