از 31 مارچ کارمندان دولت فدرال باید 2 تا 3 روز در هفته، حضوری کار کنند

مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری کانادا اعلام کرد، از 31 مارچ کارمندان دولت فدرال باید 2 تا 3 روز در هفته، حضوری کار کنند.

وی گفت، کار حضوری باعث افزایش همکاری، روحیه تیمی، نوآوری و فرهنگ تعلق سازمانی می شود. ما باید کار ترکیبی حضوری و آنلاین را در همه ی بخش های دولت فدرال اجرا کنیم.

وی از ادارات و سازمان ها مختلف خواست، سیستم های ترکیبی مختلف را آزمایش کرده و سیستم مناسب خود را پیدا کنند.

اما جنیفر کار، رئیس موسسه حرفه ای خدمات عمومی کانادا (PIPSC)که نماینده حدود 70 هزار کارمند دولت است با این تصمیم مخالفت کرده و می گوید، دلایل ارائه شده برای آن منایب نیست، و کارمندان کارهای خود را از خانه به طور موثر انجام می دهند.

وی گفت، کارمندان برای انجام کار دستمزد می گیرند، نه برای محلی که آن کار را انجام می دهند.

کریس آیلوارد، رئیس اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) نیز گفت، کارمندان با کار از راه دور نیز همان کارایی را دارند و این اقدام دولت با اقدامی که در جهت دورکاری در پیش گرفته بود، در تضاد است.

مارک ساتکلیف، شهردار اتاوا اما تصمیم دولت فدرال را تحسین کرد و گفت: اگر کارمندان دولت به ادارات بازگردند، این اتفاق هم برای سیستم حمل و نقل عمومی و هم برای داون تاون مفید خواهد بود.

فورتیه اعلام کرد، ادارات اختیار دارند بین 40 تا 60 درصد کارمندان خود را به محل کار بازگردانند. اما استثنائاتی هم وجود دارد، مثلا کارمندان دارای نقص ایمنی همچنان می توانند درخواست دورکاری بدهند.

Call Now Button