پس از وقوع خشونت در چندین منطقه مکزیک، کانادا یک توصیه سفر جدید برای این کشور صادر کرد

پس از وقوع خشونت در بخش‌های غربی مکزیک، به مسافران کانادایی در این کشور توصیه شد در مکان‌های خود پناه بگیرند.

دولت کانادا روز پنجشنبه، 5 ژانویه، گفت، دستگیری یکی از رهبران کارتل منجر به خشونت گسترده در مناطق مختلف مکزیک شده و توصیه‌ای برای کانادایی‌های حاضر در این مناطق صادر کرده است.

در توصیه سفر به مکزیک آمده است: خشونت و عملیات امنیتی گسترده ای در ایالت Sinaloa ، به ویژه در Culiacán، Mazatlan، Los Mochis و Guasave از زمان دستگیری رهبر کارتل در 5 ژانویه 2023 وجود داشته است.

اتومبیل‌ها در حال سوختن، تبادل آتش و تهدید زیرساخت‌های ضروری از جمله فرودگاه‌ها وجود دارد. فرودگاه‌های Culiacán و Mazatlán بسته هستند و تمامی پروازها در فرودگاه Los Mochis تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، خشونت‌ها در منطقه پس از یک عملیات امنیتی در روز پنجشنبه آغاز شد که در آن Ovidio “The Mouse” Guzmán پسر رئیس سابق کارتل، Joaquin “El Chapo” Guzmán قاچاقچی مواد مخدر، دستگیر شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه باعث درگیری های مسلحانه و مسدود شدن جاده ها در سراسر Culiacán پایتخت Sinaloa شد.

دولت کانادا به آنهایی که در این ایالت هستند توصیه می کند رفت و آمد خود را در محل محدود کنند.

دولت فدرال همچنین به کانادایی ها در مورد تلاش برای عبور از محاصره جاده ها، حتی آنهایی که به نظر می رسد بدون مراقبت هستند، هشدار داد و گفت، مسافران باید از مناطقی که تظاهرات و تجمعات بزرگ در آن برگزار می شود، اجتناب کنند.

برخی از گردشگران کانادایی در شهر توریستی معروف Mazatlán روز پنجشنبه در داخل هتلی در مکزیک گیر افتادند که بنا بر گزارش ها اتوبوس هایی که قرار بود آنها را به فرودگاه منتقل کنند، به آتش کشیده شد.

سایر مسافران کانادایی در همان منطقه در میان موج خشونت، در مکان‌های اجاره‌ای و استراحتگاه‌ها به سر می‌برند.

سخنگوی دولت در بیانیه ای گفت: ایمنی کانادایی های خارج از کشور اولویت اصلی دولت کانادا است. Global Affairs Canada از کانادایی‌هایی که تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفته‌اند آگاه است و خدمات کنسولی ارائه می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در حال حاضر 12387 کانادایی ثبت شده در مکزیک حضور دارند. با این حال، از آنجایی که ثبت نام در این سرویس داوطلبانه است، Global Affairs خاطرنشان می کند، این ممکن است تصویر کاملی از تعداد مسافران کانادایی در این کشور نباشد.

به کسانی که در مکزیک نیاز به کمک های اضطراری کنسولی دارند، گفته شده با مرکز دیده بان اضطراری و پاسخگویی Global Affairs Canada تماس بگیرند.

این کار را می توان با تماس با شماره 001-800-514-0129 (رایگان از مکزیک)، 1 613 996 8885 برای پیام متنی، شماره 1 613-686-3658 از طریق واتس اپ و شماره 1 613-909-8881 از طریق تلگرام در یا از طریق ایمیل sos@international.gc.ca انجام داد.

Call Now Button