برخی اوکراینی ها با ادامه جنگ، به دنبال اقامت دائم کانادا هستند

هزاران اوکراینی از زمان آغاز جنگ در این کشور، از طریق مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری (CUAET) وارد کانادا شده‌اند، که با ادامه ی جنگ برخی از انها به دنبال اقامت دائم در این کشور هستند.

بر اساس این برنامه اوکراینی ها تنها اجازه سه سال اقامت در کانادا را دارند و با تداوم جنگ گزینه های بسیار کمی پیش روی آنها قرار دارد. بسیاری از این افراد حتی نمی‌دانند اگر به کشورشان بازگردند چه چیزی برایشان باقی مانده است.

کسینا چرن، وکیل مهاجرت مقیم تورنتو می گوید، بسیاری از این افراد شغلی را در کانادا شروع کرده، فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کرده و به دنبال راه حلی برای ماندن در کانادا هستند.

آن‌ها دوستانی برای خود پیدا کرده‌ و در حال مشارکت در جامعه و ساخت آینده بهتر برای خود و خانواده‌هایشان هستند.

وی گفت، تازه واردان اوکراینی از نظر فنی پناهنده محسوب نمی‌شوند، آن‌ها دارای مجوز کار یا تحصیل موقت هستند و اگر مایل به اقامت دائم در کانادا باشند باید از طریق یک جریان غیرپناهندگی، مانند شرایط بشردوستانه و ملاحظات دلسوزانه اقدام کنند که مسیری پیچیده و دشوار است.

تا دسامبر ۲۰۲۲، ۷۵۵ هزار و ۷۸۴ درخواست برای CUAET وجود داشته که از این تعداد ۴۷۴ هزار و ۴۷۳ مورد تایید و ۱۳۷ هزار و ۷۹۷ اوکراینی وارد کانادا شده‌اند.

Call Now Button