۳ روز حق لغو قرارداد، برای خریداران خانه در بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا اولین استان در کاناداست که حق لغو قرارداد سه روزه را برای خریداران مسکن فراهم می‌کند.

طرح جدید به منظور حمایت از حقوق خریدار طراحی شده تا آنها زمان بیشتری برای تامین مالی یا بازرسی خانه پس از پذیرفته شدن معامله توسط طرفین، داشته باشند.

به این ترتیب در میان فشارهای ناشی از قیمت‌های بالا و افزایش نرخ‌های بهره، خریداران چند روز بیشتر برای تصمیم گیری خواهند داشت.

در سال ۲۰۲۱، بسیاری از خریداران در استان از بازرسی خانه صرف نظر می کردند تا بتوانند در میان پیشنهادهای ارائه شده، برنده شوند. اما این کار در سال ۲۰۲۲ کمتر به چشم می‌خورد.

ترور کوت، رئیس و مدیر عامل انجمن املاک و مستغلات بریتیش کلمبیا می‌گوید، در حال حاضر تمام معاملات مسکن، مشروط به بازرسی و ارزیابی ملک است و ما با بازار متعادل و شرایط منطقی روبرو هستیم. ولی حتی در شرایط داغ بودن بازار مسکن نیزف فرصت سه روزه برای تصمیم گیری کافی نیست.

انجمن املاک و مستغلات بریتیش کلمبیا قبلا پیشنهاد داده بود، دولت یک دوره ثبت نام اجباری پنج روزه برای معاملات وضع کند تا هر یک از طرفین، پنج روز فرصت داشته باشند تا منصفانه و منطقی تصمیم بگیرند.

کوت می‌گوید، آن طرح به نفع هر دو طرف بوده و زمان مساوی را در اختیار طرفین معامله قرار می‌داد.

به گفته ی دولت، آن دسته از خریدارانی که صاحبان ملک موردنظرشان در بازه زمانی سه روزه از فروش منصرف شود، به ازای هر ۱۰۰ هزار دلار از قیمت خرید خانه، هزینه کنسلی ۲۵۰ دلاری دریافت خواهند کرد.

در ماه نوامبر گذشته، ۴۵۱۲ معامله خرید و فروش مسکن در بریتیش کلمبیا انجام شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد کاهش داشت.

Call Now Button