20 نکته که کمک می کند گیاهان آپارتمانی در زمستان زنده بمانند

ممکن است به نظر برسد که زمستان چیزی جز زمان مرگ گیاهان آپارتمانی مورد علاقه شما نیست، اما سردترین ماه ها صرفاً زمان استفاده از مراقبت های تخصصی تر از گیاهان است. فصل زمستان هنوز هم می تواند زمان سالمی برای گیاهان شما باشد. زمستان حتی این پتانسیل را دارد که زنده ترین رنگ ها و شکوفه های کل سال را برای برخی از گونه های گیاهی از جمله کاملیا، یاس زمستانی و بسیاری از انواع گیاهان دیگر به نمایش بگذارد.

در طول زمستان، بسیاری از گیاهان در خواب هستند، درون آنها هنوز زنده است، اما روند رشد را متوقف می کنند. گونه‌های مختلف گیاهی از سازگاری‌های ژنتیکی مختلفی استفاده می‌کنند که برای حفظ سلامت در برابر کاهش دما و کمبود نور خورشید طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، دانه های گیاهان بومی مناطق سردتر، زمستان را در متابولیسم می گذرانند تا برای بهار آماده شوند. فتوسنتز و تنفس هر دو برای بسیاری از گیاهان کند می شوند و میزان قندی که گیاهان در سرما باید متابولیزه کنند به حداقل می رسد. گیاهی که برگ های خود را می ریزد نیز استراتژیک است، زیرا انجام این کار امکان حفظ مواد مغذی را فراهم می کند.

در نهایت، هنگامی که دما دوباره افزایش یابد، گیاهان می دانند که به دوره خواب خود پایان می دهند. این تا حد زیادی به خاطر “حافظه های دمایی” گیاهان است که آنها را قادر می سازد تا تعاملات بین پروتئین ها را پیگیری کنند و زمان و دما را برای استنباط رسیدن بهار اندازه گیری کنند.

البته، حتی اگر گیاهان شما روش‌های خاص خود برای محافظت در برابر عوامل خشن زمستان را داشته باشند، مراقبت‌های تخصصی مختصر در هوای سرد نیز می‌تواند کمک زیادی به آنها کند. ما از منابع مختلف برای تهیه فهرستی از 20 نکته استفاده کردیم تا به شما در مراقبت بهتر از گیاهان آپارتمانی در زمستان کمک کند. آنها از تکنیک هایی برای دستکاری نور و گرما گرفته تا روش های آبیاری، تمیز کردن، و روش های که می توانند سرما را از گیاهان شما دور کنند، متفاوت هستند. با این حال، باید در نظر داشت که این نکات تا حد زیادی کلی هستند. نیازهای خاص گیاهان بر اساس گونه و منشا آنها متفاوت است. همیشه مهم است که از قبل درباره هر نوع گیاه خاص تحقیق کنید.

برای یادگیری نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی خود در سردترین ماه های سال، ادامه مطلب را بخوانید.

نور خورشید از دست رفته را جبران کنید
یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامتی گیاهان شما در زمستان کمبود نور خورشید است. برای جبران آن، گیاهان خود را در یک نقطه خوب و روشن قرار دهید تا از ساعات نور روز هر چقدر هم که کوتاه باشد، حداکثر استفاده را ببرند. اگر می توانید، گیاهان خود را در طول روز بچرخانید تا تضمین کنید که هر طرف سهم خود را از اشعه دریافت می کند.

کود را کمتر کنید
زمستان برای بسیاری از گیاهان یک دوره خواب زمستانی است و آنها به کود بسیار کمتری نسبت به فصل بهار نیاز دارند و گاهی اوقات اصلاً به کود نیاز ندارند. الزامات خاصی را برای هر نوع گیاهی که دارید بررسی کنید، اما بیشتر شما، باید از کود دهی گیاهان در طول زمستان جلوگیری کنید، یا حداقل کاهش دهید، زیرا آنها به طور فعال رشد نمی کنند.

مراقب آفات باشید
برخی از آفات در فصل زمستان زنده می شوند و به ویژه گیاهان داخل خانه را هدف قرار می دهند. مراقب گیاهان آپارتمانی خود باشید تا از آلوده نشدن آنها مطمئن شوید. اگر حشرات مانند شته ها یا کنه ها را روی گیاهان خود پیدا کردید، گیاهان آلوده را جدا کنید و آنها را با آفت کش یا محلول صابون ظرفشویی ملایم درمان کنید.

در روزهای تاریک از نور رشد استفاده کنید
برخی از روزهای زمستان آنقدر کوتاه و ابری هستند که خورشید به سختی بیرون می آید. برای اطمینان از اینکه گیاهان شما هنوز نور مورد نیاز خود را دریافت می کنند، از یک چراغ رشد LED استفاده کنید. یا به عنوان یک گزینه ارزان تر، یک لامپ تمام طیف را به سرپیچ نزدیک ببندید تا برگ ها را روشن کرده و سالم نگه دارید.

مراقبت از آنها در طول سفر تعطیلات را فراموش نکنید
بسیاری از ما در طول تعطیلات زمستانی به سفر می‌رویم، اما مطمئن باشید که گیاهان خود را در سرما بیرون نگذارید. قبل از رفتن به طور معمول آبیاری کنید، اما پس از آن در نظر داشته باشید که گیاهان خود را در وان حمام کنار هم قرار دهید تا زمانی که شما رفته اید، بتوانند از فضای کمی مرطوب تر استفاده کنند. برای سفرهای طولانی تر، در نظر داشته باشید که شخصی به جای شما بیاید و از گیاهان مراقبت کند.

پنجره های خود را بشویید
اگر پنجره خیلی گرد و غبار گرفته یا کثیف باشد، اجازه ورود مواد مغذی خورشید به داخل را نمی دهد، و قرار دادن گیاهان در مقابل یک پنجره آفتابی کثیف فایده چندانی ندارد. پنجره های خود را از هر دو طرف بشویید تا حداکثر نور خورشید وارد شود.

به سطوح رطوبت توجه کنید
زمستان بسیار خشک است و گیاهان آپارتمانی شما ممکن است از کمبود رطوبت در هوا رنج ببرند. برای مرطوب نگه داشتن آنها به اندازه کافی، خرید یک دستگاه رطوبت ساز را در نظر بگیرید تا رطوبت هوا را درست نگه دارد.

گیاهان خود را کنار هم نگه دارید
قدرت در اعداد وجود دارد، و خوشه‌بندی گیاهان شما در طول زمستان می‌تواند به آنها کمک کند تا مواد مغذی و رطوبت را به اشتراک بگذارند. برای انجام این کار، راه‌حل‌های بسیار آسانی وجود دارد، از جمله انتقال گیاهان خود به یک بشقاب بزرگ یا ساختن یک جعبه پنجره داخلی زیبا برای آنها به عنوان نوعی فضای زندگی مشترک فصلی برای آنها.

به اندازه تابستان آبیاری نکنید
درست مانند کود، گیاهان در زمستان به آب بسیار کمتری نیاز دارند. مقدار آبیاری گیاهان خود را کاهش دهید. برای سنجش اینکه آیا به آنها مقدار مناسبی آب می دهید یا نه، انگشت خود را در عمق یک یا دو اینچ خاک ببرید و ببینید آیا خاک زیر سطح هنوز مرطوب است یا خیر. حتی اگر خاک سطحی خشک باشد، تا زمانی که خاک عمیق‌تر مرطوب باشد، نیازی به آبیاری گیاه نخواهید داشت.

از ورود هوای سرد به داخل خودداری کنید
وزش باد باید در زمستان مراقب آنها بود. برای اینکه گیاهانتان قربانی تغییرات ناگهانی دما نشوند، آنها را دور از دریچه‌ها، پنجره‌ها، درها یا سایر نقاطی قرار دهید که هوا می‌تواند از آنها عبور کند.

از گرمای بیش از حد اجتناب کنید
طبیعی است که بخواهید با روشن کردن ترموستات از گیاهان خود در برابر سرمای بیش از حد محافظت کنید، اما گرمای بیش از حد می تواند به همان اندازه تهدید بزرگی برای آنها باشد. همانطور که شومینه ها، رادیاتورها، اجاق ها و سایر سیستم های گرمایشی روشن هستند، مطمئن شوید گیاهان شما در خط آتش قرار نگرفته اند.

در مورد اسپری کردن آب استراتژیک عمل کنید
اگرچه مه پاشی یک تکنیک محبوب برای دادن رطوبت به گیاهان است، اما یک راه درست و یک راه اشتباه برای آن وجود دارد. صبح‌ها مه‌ پاشی کنید تا در طول روز وقت داشته باشند گیاه را خیس کنند، و مطمئن شوید که از پایین برگ‌هایتان غافل نشوید.

یک محدوده دمایی ثابت را حفظ کنید
بین روشن و خاموش شدن سیستم های گرمایش در طول روز و کاهش شدید درجه حرارت در شب، دما در طول زمستان در نوسان است. با این حال، گیاهان آپارتمانی به یک فضای ثابت نیاز دارند، بنابراین آنها را در شب از پنجره ها دور کرده و در روز در یک منطقه با تهویه مناسب نگهداری کنید که تا حد ممکن ثبات داشته باشند.

قبل از اینکه کل باغ را به داخل بیاورید بررسی کنید
لازم نیست همه گیاهان در فضای باز برای زمستان به داخل آورده شوند. برخی، حتی به طرز شگفت انگیزی، ممکن است در ماه های سرد در فضای باز رشد کنند. هنگامی که تصمیم می گیرید کدام گیاهان باغ را برای زمستان به داخل خانه جابجا کنید، نقشه منطقه سختی گیاه USDA را بررسی کنید تا ببینید کدام یک بهتر است در جایی که هستند باقی بمانند.

گیاهان بیرون را قبل از انتقال به داخل خانه قرنطینه کنید
هنگامی که مشخص کردید کدام گیاهان در فضای باز را برای زمستان به داخل خانه بیاورید، بهتر است این گیاهان را برای مدت کوتاهی قبل از تعویض جدا کنید. در این دوره، گیاهان خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ آفت خارجی با خود وارد نمی کنند و از زمان برای هرس ساقه ها و برگ های اضافی نیز استفاده کنید. پس از آن، آنها آماده حرکت به داخل خواهند بود.

گیاهان را پاک کنید تا گرد و غبار را از بین ببرید
بسیاری از گیاهان خانگی در طول زمستان گرد و غبار جمع می‌کنند که می‌تواند برای رشد گیاه مضر باشد، زیرا گرد و غبار می‌تواند نور خورشید را مسدود کند و حتی ناقل بیماری باشد. به طور دوره ای برگ های گیاهان خود را با یک پارچه یا اسفنج کمی مرطوب تمیز کنید.

برای تعویض گلدان تا بهار صبر کنید
همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از گیاهان در طول زمستان به خواب زمستانی می روند. از آنجایی که آنها رشد چشمگیر ندارند، برای مدتی نیازی به تعویض گلدان نیست، به خصوص از آنجایی که فرآیند گل‌کاری مجدد می‌تواند روی گیاهان و ریشه‌های آن‌ها تاثیر بگذارد و در ماه‌های ضعیف‌تر زمستانی، مقابله با آن را برای آنها دشوار می‌کند.

به طور مکرر گیاهان را بازرسی کنید
صاحبان گیاهان باید در طول ماه های سخت زمستان مراقب باغ های داخلی خود باشند. شما می توانید همه کارها را از روی کتاب انجام دهید، اما اگر به نحوه واکنش گیاهان خود توجه نکنید، می توانید علائم هشدار دهنده ای را که نشان می دهد چیزی با آنها موافق نیست را از دست بدهید. به طور مکرر با گیاهان خود تماس داشته باشید، آنها را از نظر آفات، لکه ها، خشک شدن، تغییر رنگ و هر ویژگی دیگری بررسی کنید.

خاک را چند بار در زمستان تازه کنید
اگرچه لازم نیست گلدان گیاهان خود را تا بهار عوض کنید، اما خوب است که در طول زمستان هر از چند گاهی خاک گیاهان را تازه کنید. این شامل به هم زدن خاک برای حفظ تنفس آن است.

رشد اندام را کنترل کنید
بسیاری از گیاهان در زمستان به دلیل کمبود نور خورشید می توانند برگ های مرده یا اندام های بلند در ساق پا ایجاد کنند. رشدهای غیرضروری مانند اینها را کوتاه و هرس کنید تا گیاهان در فصل بهار در بهترین حالت خود قرار گیرند.

Call Now Button