لزومی برای اعلام‌خطر در مورد شربت‌ های سرفه آلوده در کانادا وجود ندارد

با اعلام مرگ بیش از ۳۰۰ کودک در اثر مصرف شربت‌ های سرفه ی آلوده در چندین کشور مختلف جهان، وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد، لزومی برای اعلام‌خطر در این مورد وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

این کودکان در گامبیا، اندونزی و ازبکستان پس از مصرف شربت‌ های سرفه بدون نسخه که حاوی مقادیر قابل‌توجهی دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول بودند، جان خود را بر اثر آسیب حاد کلیوی از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای گفت، این مواد سمی به‌عنوان حلال‌های صنعتی و عوامل ضد یخ استفاده می‌شوند و مصرف مقادیر کم از آنها نیز می‌تواند کشنده باشند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، شربت‌ های سرفه آلوده در هند و اندونزی تولید و تاکنون حداقل در هفت‌کشور از جمله فیلیپین، تیمور شرقی، سنگال و کامبوج فروخته شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت کانادا گفت، وزارت بهداشت و درمان کانادا با همکاری شرکای نظارتی بین‌المللی خود در سال ۲۰۲۲، از این موضوع مطلع و ارزیابی کاملی در داخل کشور انجام داد.

وی اضافه کرد، تاکنون هیچ شکایت یا گزارش مشابهی دررابطه ‌با آلودگی شربت‌ های سرفه دریافت نکرده است.

تمام داروهایی که برای فروش در کانادا تولید یا وارد می‌شوند، تابع قانون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان کانادا هستند که الزامات نظارتی سختگیرانه ای برای ایمنی و کیفیت آنها دارد.

Call Now Button