برنامه های دانشجویی بین المللی در حال رونق گرفتن هستند

مجوزهای جدید تحصیلی بین المللی دانشجویان در B.C. ، کمترین رشد سالانه خود را در سال 2022 حداقل از سال 2015 تجربه کردند، بدون در نظر گرفتن افت شدید یک ساله در سال 2020، زمانی که شروع همه گیری کووید-19 باعث توقف سفر و مطالعات حضوری شد.

اما به گفته ی Randall Martin مدیر اجرایی B.C. Council for International Education با این وجود، درخواست های دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی آینده رونق گرفته اند.

Martin گفت، حتی Prince George و مکان‌هایی مانند آن که اغلب برای جذب یا حفظ دانشجویان بین‌المللی مشکل دارند، در حال حاضر در حال رشد هستند.

تعداد مجوزهای تحصیلی بین‌المللی جدید صادر شده برای بریتیش کلمبیا در سال گذشته در مقایسه با سال 2021 تنها 0.36 درصد رشد داشت. کندترین سال رشد بعدی در سال 2019 بود که مجوزها 5.5 درصد افزایش یافت.

Chris Bottrill معاون بین‌الملل دانشگاه Capilano گفت: BC به دلیل محیط امن، کیفیت آموزش و فرصت های شغلی خوب، همچنان یک مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی است.

نظرات Bottrill توسط یافته های یک نظرسنجی بین المللی دانشجویان تکمیل شده توسطCanadian Bureau for International Education پشتیبانی می شود. این نظرسنجی ایمنی کشور و کیفیت آموزش را به عنوان دو دلیل اصلی که دانش‌آموزان کانادا را انتخاب می کنند، نشان داد.

Bottrill می گوید، عامل سوم شهرت بین المللی این کشور به عنوان کشوری فراگیر برای مهاجران است، که تأثیر این امر در سال های اخیر کاهش یافته است.

دلیل انتخاب کانادا یا B.C به عنوان یک مقصد تحصیلی، نیاز بخش تحصیلات تکمیلی به جذب دانشجویان بین المللی است. کالج ها و دانشگاه ها هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی به دانشجویان خارج از کشور متکی هستند.

طبق آمار کانادا، در سال 2023، دانشجویان بین المللی می توانند بیش از چهار برابر بیشتر از دانشجویان داخلی شهریه پرداخت کنند. و در سال 2018، آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن وجود دارد، دانشجویان بین‌المللی 22.3 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کردند که 4.7 میلیارد دلار آن به بریتیش کلمبیا راه یافت.

فراتر از مزایای اقتصادی سطح بالایی که دانشجویان بین‌المللی برای بریتیش کلمبیا به ارمغان می‌آورند، آنها به بهبود تجربه آموزشی کلی برای همه دانش‌آموزان در موسسات پس از متوسطه کمک می‌کنند.

Bottrill گفت، فرصت‌های یادگیری بین فرهنگی که با یک بدنه دانش‌آموزی متنوع همراه است، ارزشمند است.

او گفت: دانشجویان بین‌المللی برای سیستم آموزشی در بریتیش کلمبا و به‌ویژه دوره‌های متوسطه بسیار مهم هستند.

بنابراین جای تعجب نیست که دولت کانادا همکاری با این بخش را برای افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی در کانادا در اولویت قرار داده است.

انجام این کار بدون رقابت نخواهد بود، ایالت های Pacific U.S.، استرالیا و نیوزیلند، به ویژه در جذب دانش آموزان از آسیا فعال هستند.

WeiChun Kua، یکی از سازمان‌دهندگان گروه Migrant Students United در دانشگاه Simon Fraser گفت، در حالی که کانادا همچنان مقصد مطلوبی برای دانشجویان آینده است، جذابیت کانادا با ورود دانشجویان با شهریه گران، مسکن گران و گرانی خرج زندگی محو می‌شود.

Kua می گوید، موسسات می توانند برای کمک به کاهش بار مالی دانشجویان ورودی کارهایی انجام دهند، مانند دانشگاه Capilanoدر سال گذشته که مسکن اضافی برای دانشجویان ارائه کرد.

Martin گفت، با هزینه‌های بالای زندگی و شهریه‌ای که دانشجویان بین‌المللی پرداخت می‌کنند، همدردی می‌کند، اما خاطرنشان کرد، هزینه‌های تحصیل در کانادا کمتر از رقبای دیگر است.

Call Now Button