انتظار می رود در سرشماری ماه مارس، جمعیت بی خانمان های بریتیش کلمبیا افزایش پیدا کند

مدیر اجرایی انجمنی که مسئول هماهنگی شمارش بی خانمان ها در مترو ونکوور و در 20 جامعه دیگر در سراسر استان است، پیش بینی می کند، امسال شاهد افزایش جمعیت ساکن در خیابان ها و پناهگاه ها خواهیم بود.

Stephen D’Souza از انجمن خدمات بی خانمانی بریتیش کلمبیا این پیش‌بینی را به دلیل تأثیر همه‌گیری بر اقتصاد، از دست دادن شغل، تورم و افزایش هزینه مسکن، به‌ویژه در مترو ونکوور، نسبت داد.

D’Souza گفت: از آخرین سرشماری در سال 2020، چند سال سخت گذشته است. ما واقعاً به دنبال این هستیم که شمارش‌ها را تا جایی که می‌توانیم مؤثر انجام دهیم و اجازه دهیم داده‌ها داستان واقعی را بازگو کنند. اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد افرادی که بی خانمانی را تجربه می‌کنند افزایش یابد.

گزارشی از Canada Mortgage and Housing Corporation نشان داد، مترو ونکوور بالاترین میانگین اجاره‌ را در سراسر کشور دارد و اجاره یک واحد دوخوابه‌، 2002 دلار در ماه است.

در مارس 2021، تعداد افرادی که به دنبال کمک مالی کوتاه‌مدت از Vancouver Rent Bank بودند، از زمان اعلام همه‌گیری در مارس 2020، به طور قابل توجهی افزایش یافت و از دست دادن شغل و اشتغال ناقص باعث افزایش تقاضا شد.

نرخ بهره و قیمت مواد غذایی نیز از مارس 2020 افزایش یافته است، در حالی که اردوگاه های بی خانمان همچنان در بسیاری از جوامع B.C.، از جمله در ونکوور، در جزیره ونکوور و در Fraser Valley افزایش یافته است.

شمارش بی خانمان‌های مترو ونکوور که درست چند روز قبل از اعلام همه‌گیری در سال 2020 انجام شد، نشان داد، 3634 نفر در خیابان یا در یک پناهگاه زندگی می‌کنند. اکثریت در ونکوور (2095)، Surrey (644) و Langley (209) ساکن بودند.

بر اساس داده های جمع آوری شده از 25 شمارش انجام شده در سراسر BC در سال های 2020 و 2021، 8665 نفر به عنوان بی خانمان شناسایی شدند، از جمله 222 کودک زیر 19 سال که با والدین یا قیم خود همراه بودند.

شمارش در مترو ونکوور، Fraser Valley و Vancouver Island در یک دوره 24 ساعته، از 7 مارس آغاز می‌شود. یک شمارش دیگر در B.C بین مارس و اوایل ماه می انجام می شود و انتظار می رود داده ها تا پاییز به طور عمومی منتشر شوند.

D’Souza تاکید کرد، این شمارش میزان واقعی بی خانمانی در جوامع را نشان نمی دهد. این یک تصویر لحظه ای از حداقل تعداد افرادی است که در آن روز بی خانمانی را تجربه می کنند.

ما می دانیم که بی خانمان ها همیشه در یک خط مستقیم نیستند، و میان ماندن با دوستان، ماندن در کنار خانواده و بی خانمانی در نوسان هستند، ممکن است در حال حاضر از نظر مسکن در جایی امن تر باشند، اما قبلا نبودند و ممکن است اکنون نباشند و در آینده باشند.

با این حال، D’Souza گفت، این شمارش نه تنها به تعداد افراد بی‌خانمان در استان کمک می‌کند، بلکه به اطلاع‌رسانی سیاست‌ها برای تعیین زمان ساخت مسکن بیشتر برای افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند کمک می‌کند.

او گفت: کسانی که بیشتر در حاشیه هستند، کسانی که با سیستمی ترین موانع در زندگی خود مواجه هستند، احتمالاً اکنون بیشتر در معرض خطر یا تجربه بی خانمانی هستند.

این بر روی آن دسته از جمعیت هایی که در حال حاضر آسیب پذیر هستند، به طور نامتناسبی تاثیر گذاشته است، و بنابراین ما واقعا سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم که آنها دیده می شوند، شنیده می شوند و شمارش می شوند.

Call Now Button