هزینه‌ی اینترنت دیتا در کانادا بیشتر از سایر نقاط جهان است

نظرسنجی انجام شده توسط بخش Marketplace از شرکت CBC در مورد هزینه‌های بالای خدمات مخابراتی در کانادا نشان می‌دهد، بهانه‌های مثل حاشیه‌های عملیاتی گران‌قیمت و جمعیت پراکنده در یک قلمرو وسیع که توسط شرکت‌های مخابراتی، برای توجیه قیمت‌های بالاتر نسبت به سایر نقاط جهان عنوان می شوند، کافی نیستند.

جدیدترین گزارش شرکت Rewheelیک گروه مستقل تحقیقاتی مخابراتی مستقر در فنلاند، که هزینه‌های مربوط به داده تلفن همراه در ۵۰ کشور مختلف را بررسی می کند نشان داد، کانادا در گروه کشورهایی با بیشترین هزینه‌های مربوط به بسته‌های داده تلفن همراه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، برای هر گیگابایت داده در کانادا، باید ۷ برابر بیشتر از استرالیا، ۲۵ برابر بیشتر از ایرلند و فرانسه و ۱۰۰۰ برابر بیشتر از فنلاند هزینه کنید.

به گفته ی آنتونیوس دروسوس، یکی از مدیران و محققان شرکت Rewheel ، کانادا تقریباً همواره گران‌ترین سرویس را در بین سایر کشورها ارائه می‎دهد. و با وجود اینکه قیمت‌ها در کانادا در حال کاهش هستند اما این کاهش بسیار کندتر از سایر کشورها رخ می‌دهد.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر فدرال نوآوری، علم و صنعت که مسئولیت نهایی نظارت بر کمیسیون رادیو، تلویزیون و مخابرات کانادا (CRTC) و صنعت مخابرات را بر عهده دارد در بیانیه‌ای گفت، ما متعهد هستیم تا بهترین تلاش خود را برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن هزینه‌ها انجام دهیم.

بررسی‌های Marketplace نشان می‌دهد، در کانادا شرکت‌های راجرز، بل و تلاس اغلب مشتریان بازار را در اختیار دارند، اما در استان‌هایی که رقیب منطقه‌ای قابل‌توجه دیگری به جز این سه شرکت وجود دارد، قیمت‌های ارائه شده توسط این سه غول صنعت پایین‌تر است.

مثلا شرکت پیشرو Sasktel در ساسکاچوان رقیبی جدی برای این برندها تلقی می‌شود.

شرکت MTS در منیتوبا، رقیب جدی دیگری بود که به کاهش قیمت‌ها کمک بسیاری کرده بود. اما شرکت بل در سال ۲۰۱۷ آن را خرید.

انجمن ارتباطات بی‌سیم کانادا (CWTA) می گوید، راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم در کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر هزینه بیشتری دارد و تراکم جمعیت نسبتاً پایین کار بازیابی هزینه‌ها را پیچیده می‌کند.

اما بن کلاس، محقق پروژه تمرکز بر رسانه‌های کانادایی و دانشجوی دکترا در دانشگاه کارلتون، می‌گوید: عوامل خاصی وجود دارد که به‌نوعی قیمت‌های بالاتر در کانادا را توجیه می‌کند. اما شرکت‌های کانادا بیش از حد پیش رفته‌اند. زیرا در کشورهای با تراکم جمعیت مشابه مثل کشورهای اسکاندیناوی و استرالیا، خدمات ارزان‌تر بوده یا حجم داده‌های بسیار بیشتری با همان قیمت ارائه می‌شود.

Call Now Button