کلاهبرداران با جعل هویت پشتیبان فنی، 7000 دلار از زن اهل Kootenay کلاهبرداری کردند

یک زن در Kootenays به لطف یک کلاهبرداری ساختگی پشتیبانی فنی، نزدیک به 7000 دلار از دست داد.

RCMP در یک بیانیه خبری گفت، یک زن 47 ساله در 20 ژانویه از آنها کمک خواست که قربانی یک کلاهبرداری تلفنی پیچیده شده بود.

پلیس می گوید، این زن در دسترسی به حساب آنلاین خود با مشکل فنی مواجه شد و از جستجوی اینترنتی برای پیدا کردن کمک استفاده کرد. او متوجه نشد شماره تلفنی که پیدا کرده در یک وب سایت جعلی نوشته شده که برای تقلید از وب سایت شرکت قانونی طراحی شده است.

متقلب به زن دستور داد تا دو نرم افزار را قبل از برقراری تماس تصویری با او دانلود کند. کلاهبرداران زن را متقاعد کردند که دو حواله پول الکترونیکی، کارت هدیه الکترونیکی و ارز دیجیتال به ارزش نزدیک به 7000 دلار برای آنها ارسال کند.

RCMP می گوید، وجوه “قابل بازیابی” نیست و به زن توصیه کرد این حادثه را به مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گزارش دهد.

Sgt. Mike Wicentowich گفت: بیشتر شرکت‌های قانونی اطلاعات شخصی را از طریق تلفن نمی‌خواهند و درخواستی برای انتقال وجه به آنها در قالب انتقال پول الکترونیکی، کارت هدیه یا ارز دیجیتال نمی‌کنند.

وی گفت، برخی از کلاهبرداران وب‌سایت‌های کپی را راه‌اندازی می‌کنند تا مردم را فریب دهند تا با آنها تماس بگیرند. آدرس وب‌سایت را در مرورگر اینترنت خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست است و از یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار امنیتی شناخته‌شده برای کمک به شناسایی وب‌سایت جعلی استفاده کنید. اگر متوجه شدید که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید، موارد مشکوک را به پلیس محلی خود گزارش دهید.

Call Now Button