مخترع واکی تاکی در نورث ونکوور به مدرسه می رفت

خانه Chesterfield که توسط معمار Henry Blackadder در سال 1913 طراحی شد، مکان سابق Chesterfield School for Boys است، موسسه ای به سبک بریتانیایی که توسط کشیش John Newton Sykes اداره می شد، است. این خانه آخرین یادگار مدرسه ای معتبر با ساختمان های متعدد در گوشه Chesterfield Avenue و Osborne Road است.

یکی از دانش‌آموزان سابق این مدرسه، مبتکر ارتباطات و مخترع واکی تاکی، Donald Hings است.

Hings در لستر، انگلستان به دنیا آمد، تنها سه سال داشت که مادرش به کانادا مهاجرت کرد. Winifred Mary Hings که پس از یک ازدواج کوتاه مدت از شوهرش جدا شد، وظیفه داشت پسر جوانش را به تنهایی بزرگ کند.

در ابتدا، او و پسرش در Lethbridge, Alta ساکن شدند. سپس زمانی که Hings حدود 9 سال داشت به ونکوور نقل مکان کردند. Winifred  که در 646 West 10th St. اقامت داشت، به عنوان حسابدار با راه آهن برقی بریتیش کلمبیا کار می کرد.

هیگز در مدرسه Chesterfield در نورث ونکوور تحصیل کرد، و در آنجا با ارتباطات بی سیم آشنا شد. او در سن 14 سالگی مجموعه رادیوی کریستالی خود را ساخت. این یک علاقه مادام العمر بود که همراه با غریزه او برای سرهم کردن اشیا منجر به اکتشافات شگفت انگیز می شد.

Hings پس از دوره راهنمایی Chesterfield را ترک کرد و به مدرسه فنی Lambert رفت و در آنجا یک دوره دو ساله ارتباطات بی سیم را گذراند. همانطور که Doreen دختر Hings ، که اکنون 88 سال دارد، برای من توصیف کرد، Lambert یک مدرسه تجاری کوچک در بالای یک خیاطی در خیابان Hastings بین مرکز شهر Woodward ونکوور و فروشگاه‌های بزرگ Spenser بود. این آخرین دوره تحصیلات رسمی او بود.

در اواخر نوجوانی اش، یک ارث او و مادرش را به نزدیکی Rossland، در B.C کشاند. Hings به مادرش کمک کرد و چندین سال به عنوان کارگر برای یک شرکت تخته سه لا در Trail کار کرد، در حالی که علاقه خود را به رادیو دنبال می کرد. در سال 1930، او به عنوان مهندس رادیو در Consolidated Mining and Smelting Company استخدام شد و در آنجا کنترل رادیوی دو طرفه ی او که توسط شرکت برای برقراری ارتباط با کارمندان در حال کاوش با هواپیما و پیاده استفاده می شد، به خودش واگذار شد.

این وسیله انقلابی بعدها واکی تاکی نامیده شد و در طول جنگ جهانی دوم توسط نیروهای متفقین برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده شد. این کاتالیزوری برای پیشرفت‌های پیشگامانه حرفه‌ای درخشان در ارتباطات بود که پس از جنگ با فرمان امپراتوری بریتانیا و بعدها با نشان کانادا شناخته شد.

Hings در حالی که در یک سفر کمپینگ بود، روی یک کنده درخت در بالای Capitol Hill, Burnaby ایستاده بود و تصمیم گرفت که این جایی باشد که او زندگی مکی کند. پس از جنگ، دیدگاه او به واقعیت تبدیل شد. او یک هکتار زمین روی تپه خرید، خانه‌ای برای خانواده‌اش ساخت و شرکت تحقیقاتی خود را تأسیس کرد و در آنجا برای 50 سال در توسعه فناوری‌های پیشرفته در زمینه‌های ارتباطات بی‌سیم، رادار و ژئوفیزیک کار کرد.

Hings از همان روزهای ابتدایی خود یک اپراتور رادیویی HAM مشتاق بود و از علامت تماس VE7BH استفاده می کرد. Doreen هنوز پلاک‌هایی را که برای ماشینش استفاده می‌کرد و همان شماره را داشت، دارد.

Call Now Button