میزان کلاهبرداری های آنلاین عاشقانه با استفاده از هوش مصنوعی در حال افزایش است

هوش مصنوعی بیش از پیش پیشرفت کرده به حدی که ممکن است فردی که با او صحبت می کنید یا به او پیامک می دهید فقط یک ربات باشد. یا شخصی که عکس او را در برنامه دوستیابی می بینید، ممکن است اصلا وجود خارجی نداشته باشد.

کلاهبردارها با استفاده از شبیه ‌سازهای صدا، مولدهای چهره و دیپ ‌فیک ‌ها از یک تصویر یا ویدیوی موجود برای ایجاد فیلم ‌های ویدیویی جعلی اما باورپذیر استفاده می کنند تا کسانی را که اطلاع چندانی از فناوری ندارند، فریب بدهند.

ربات های چت مانند ChatGPT که در انواع پلتفرم‌ های آنلاین، پاسخ هایی شبیه پاسخ های انسان می دهند، یکی دیگر از ابزارهای کلاهبرداری هستند.

به گزارش مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا، این نوع از کلاهبرداری ها در طول دوران پاندمی که مردم به کارهای آنلاین روی آوردند، به شدت افزایش یافت.

کلاهبرداران اغلب در ابتدا قربانی را برای ورود به فضای مجازی، ایجاد یک رابطه آنلاین و ایجاد اعتماد متقاعد می کنند. سپس از این اهرم عاطفی برای درخواست پول، ارز دیجیتال، گیفت یا سرمایه گذاری استفاده می کنند.

به گفته سوزی دان، استادیار دانشکده حقوق شولیچ در دانشگاه دالهاوزی: اگر از تصاویر یا نام یک شخص استفاده شود، نوعی جعل هویت به حساب می آید و مجازات قانونی به دنبال دارد.

Call Now Button