افزایش بی‌سابقه میانگین اجاره بها در کانادا

آخرین گزارش اجاره بهای سراسری کانادا نشان داد، بازار اجاره کانادا با افزایش نرخ قابل توجهی همراه بوده و میانگین نرخ اجاره بها سالانه برای همه انواع ملک در ماه مارس با ۱۰.۸ درصد افزایش به ۲۰۰۴ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش در سال گذشته در سراسر کشور شاهد افزایش ۱۹۶ دلاری میانگین اجاره بها بودیم که این رقم نشان دهنده رشد تقاضا برای مسکن اجاره‌ای و عرضه ناکافی در کشور است.

با افزایش نرخ اجاره بها در کانادا در سال گذشته، اجاره اتاق‌های خصوصی و اقامت‌گاه‌های مشترک محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

میانگین نرخ اجاره اتاق‌های یک نفره در کانادا در ماه مارس ۸۳۴ دلار بود و بریتیش کلمبیا و انتاریو به ترتیب با ۱۰۵۳ و ۹۳۴ دلار بالاترین نرخ اجاره را داشته‌اند. در ونکوور و تورنتو، اجاره اتاق یک نفره به طور متوسط ۱۴۱۰ دلار و ۱۳۰۹ دلار است.

شان هیلدبراند، رئیس انجمن Urbanationگفت، به دلیل رشد بی سابقه جمعیت و کاهش قیمت مسکن به دلیل افزایش نرخ بهره در سال گذشته، افزایش نرخ اجاره رخ داده است و پیش‌بینی می‌کند که در ماه‌های آینده فشار بیشتری بر نرخ اجاره‌بها وارد شود.

ونکوور بالاترین نرخ اجاره را داشته است. در ماه مارس، متوسط اجاره ماهانه یک خانه یک خوابه در ونکوور ۲۷۴۳ دلار و برای یک خانه دو خوابه ۳۶۵۳ دلار بوده است. تورنتو در رتبه دوم قرار دارد و نرخ اجاره خانه‌های یک و دو خوابه در آن به ترتیب ۲۵۰۶ و ۳۲۸۶ دلار است. مونترال در جایگاه بیست و چهارم برای خانه‌های یک خوابه (۱۶۱۹ دلار) و رده ی بیستم برای خانه‌های دو خوابه (۲۱۵۵ دلار) قرار دارد.

میانگین افزایش نرخ اجاره برای آپارتمان‌های معمولی و کاندوها ۱۰.۹درصد بوده و نسبت به سال گذشته با افزایش ماهانه ۱.۵درصدی به ۱۹۳۷ دلار در ماه مارس رسیده است. برای دومین ماه متوالی، متوسط اجاره بها در کانادا برای آپارتمان دو خوابه با ۱۰.۷درصد افزایش به ۲۱۲۷ دلار رسید. این در حالی است که متوسط اجاره آپارتمان یک خوابه با ۱۰.۱درصد افزایش به رقم ۱۷۴۹ دلار رسید.

کلگری در ماه مارس با ۲۴.۹ درصد افزایش سالانه به رقم ۱۸۹۰ دلار رسید که سریع‌ترین نرخ رشد اجاره در میان بزرگترین شهرهای کانادا برای اجاره آپارتمان‌های معمولی و کاندوها بوده است. تورنتو و ونکوور با رشد سالانه اجاره بها ۲۲.۴ و ۱۸.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اتاوا، ادمونتون و مونترال نیز شاهد افزایش۱۵.۴، ۱۱.۲و ۱۰.۹درصدی اجاره آپارتمان‌ها و کاندوها بوده‌اند.

در بریتیش کلمبیا بالاترین میانگین اجاره بها برای آپارتمان‌های معمولی و کاندوها مربوط به برنابی با (۲۸۶۶ دلار)، کوکیتلام با (۲۸۱۳ دلار) و ریچموند با (۲۶۳۶ دلار) بود.

Call Now Button