دولت فدرال بر اجرای طرح جدید افزایش مهاجرین تاکید کرد

دولت فدرال برای جبران کمبود بحرانی نیروی کار در کانادا، برنامه‌های پذیرش نیم میلیون مهاجر در سال تا سال  2025 را اعلام کرد.

این طرح به دلیل کمبود مسکن و خدمات درمانی برای جمعیت فعلی کشور، انتقاد بسیاری را برانگیخته است.

از جمله این افراد پل سالیوان، کارشناس مالیات بر دارایی بریتیش کلمبیا است که می گوید، مهاجران جدید را کجا می‌خواهیم اسکان دهیم؟ مدارس، پارک‌ها و بیمارستان‌های جدید کجا هستند؟  برای اینکه این طرح عملی شود، ما باید خانه های بیشتری را به سرعت بسازیم. در حال حاضر سالیانه 250000 خانه در کانادا ساخته می شود ولی ما قصد داریم تعداد مهاجران را به 500000 نفر در سال افزایش دهیم . من ضرورت نیاز به کارگران جدید را درک می کنم ولی باید فکری برای اسکان این افراد کرد.

شان فریزر وزیر مهاجرت  در دفاع از این طرح گفت، کانادا به افراد بیشتری نیاز دارد. اگر کاری برای اصلاح این روند جمعیتی انجام ندهیم، صحبتی که در 10 تا 15 سال آینده خواهیم داشت در مورد کمبود نیروی کار نخواهد بود. بلکه در مورد این خواهد بود که آیا ما ظرفیت اقتصادی برای ادامه زندگی داریم یا خیر و در آن زمان بودجه مدارس و بیمارستان‌ها و خدمات عمومی، به سختی تامین خواهد شد.

اما ساشا فارس، رئیس شرکت توسعه فرست تراک می گوید، مسکن تنها مسئله در مورد کارگران خارجی نیست بلکه تامین سریع فضای اشتغال نکته مهم تری است. اگر ما به دلیل تشریفات اداری نتوانیم این افراد را به اندازه کافی سریع وارد نیروی کار کنیم، ممکن است  فرصت از دست برود.

Call Now Button