راهنمای سرمایه گذاری اولیه برای افراد مبتدی

زمانبندی مهم ترین مسئله ی زندگی روزمره است. چه برای رسیدن به اتوبوس و چه برای ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی، زمان‌بندی مهم است.

برای سرمایه‌گذاران مبتدی که می خواهند زمان مناسب برای سرمایه‌ گذاری اولیه را پیدا کنند، زمان‌بندی ممکن است آنقدر هم که به نظر می‌رسد پیچیده نباشد.

مایکل ویلیامز، مدیر سرمایه‌گذاری Portfolio Advice and Investments می‌گوید: زمان‌بندی کامل و دقیق سرمایه‌گذاری حتی برای حرفه‌ای‌ترین متخصصان هم بسیار دشوار است. اما باید بدانید در بازار سرمایه، زمان‌بندی تنها یکی از عوامل موثر در بازدهی سرمایه‌ گذاری های بلند مدت است. برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند زمان حضور در بازار است که اهمیت دارد، نه زمان‌بندی خود بازار.

به عبارت دیگر، اگر به دنبال رسیدن به اهداف مالی خود هستید، چه پس انداز پول برای یک سفر رویایی، خرید خانه یا حتی چیزی فراتر از این‌ها، هیچ زمانی بهتر از همین حالا وجود ندارد.

به گفته ی ویلیامز، الگوی رایج و معمول این است که بازارهای مالی در نهایت سیر صعودی خود را از سر می‌گیرند. اما باید بدانید سرمایه‌گذاری بلند مدت یک خط مستقیم و صاف نیست. هر چه سرمایه‌گذار بیشتر در بازار بماند، سودهای بلند مدت بیشتر، و زمان بیشتری برای از بین بردن ضررهای کوتاه مدت دارند.

بر اساس یک نظرسنجی جهانی سالانه در میان نسل زد و نسل هزاره که از سوی Deloitte انجام گرفت، امور مالی در صدر فهرست دغدغه‌های آنها قرار دارد. تقریبا از هر ۱۰ نفر، ۳ نفر می‌گویند از نظر مالی احساس امنیت نمی‌کنند و ۲۶ درصد از متولدین سال ۲۰۰۰ به بعد و ۳۱ درصد از نسل هزاره نگران این هستند که نتوانند با آسایش مالی بازنشسته شوند.

ویلیامز می گوید، سرمایه‌گذاری در زمان‌های قدیم موانع زیادی داشت. اما نوآوری‌های اخیر صنعت، سرمایه‌گذاری را برای همه در دسترس قرار داده است. به عنوان مثال، شما می توانید بدون دانش زیاد در RBC InvestEase تنها با ۱۰۰ دلار حساب باز کرده و سرمایه گذاری را شروع کنید.

چند نکته مفید برای سرمایه‌ گذاری:

تا جایی که در توانتان هست سرمایه‌ گذاری کنید

بسیاری از سرمایه‌گذاران ۱۰ درصد از درآمد ناخالص خود را به عنوان یک هدف خوب برای سرمایه‌گذاری سالانه در نظر می‌گیرند. اما اگر کمتر هم باشد نباید نا امید و منصرف شد.

ویلیامز می گوید، بهترین مبلغ برای سرمایه‌ گذاری، مبلغی است که پس از پرداخت هزینه‌های دیگر برای شما باقی می‌ماند. همچنین شما می توانید مبلغ سرمایه گذاری را مانند یک هزینه ماهانه در نظر بگیرید.

اول از همه بدهی‌هایی که نرخ بهره بالایی دارند را به طور کامل بررسی کنید

بهتر است قبل از سرمایه گذاری وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید، مخصوصا بدهی‌هایی که در حال حاضر دارید، مانند وام دانشجویی یا بدهی کارت اعتباری.

به گفته ویلیامز، اگر بدهی‌هایی با نرخ بهره بالا دارید، تقریبا غیرممکن است بتوانید بازدهی بالاتری داشته باشید. در چنین مواردی، بهتر است که ابتدا بدهی‌های خود را بپردازید.

از افرادی که می‌شناسید کمک بگیرید

یک فرد متخصص می‌تواند در راه‌اندازی و پایبندی به یک استراتژی سرمایه‌ گذاری هوشمند به شما کمک کند.

ویلیامز می‌گوید، سرمایه‌گذاران برای کاهش میزان کار و اجتناب از برخی اشتباهات رایج می توانند از کمک حرفه ای استفاده کنند، درست مانند کسی که از یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی کمک می‌گیرد.

Call Now Button