BC از کمبود شدید مدیران strata ​​رنج می برد

تقاضای فزاینده برای پروژه‌های آپارتمانی چندخانواری و خانه‌های شهری باعث کمبود شدید مدیران strata در بریتیش کلمبیا شده است.

Tony Gioventu مدیر اجرایی Condo Home Owners Association (CHOA) گفت: در حال حاضر ما کمبود 300 مدیر دیگر داریم.

به گفته دست اندرکاران این صنعت، نه تنها نیاز به مدیران strata بیشتری وجود دارد، بلکه باید به گونه ای واجد شرایط باشند که نسبت به نسل قبل تغییر ایجاد کنند. آنها می گویند، با توجه به اینکه ارزش مجوزهای ساخت و ساز جدید و فروش املاک میلیاردها دلار است، شهرداری ها و دولت استانی باید سرمایه گذاری در برنامه های آموزشی بهتری را برای مدیران strata ​​که شغلشان سخت تر می شود، در نظر بگیرند.

بر اساس گزارش B.C. Financial Services Authority، در حال حاضر 1.5 میلیون نفر در strata زندگی می کنند و حدود 1405 مدیر strata دارای مجوز در استان وجود دارد.

که نسبت به 1326 مدیر در سال 2019 افزایش اندکی داشته است، اما این اتفاق همزمان با اضافه شدن بیش از 500 مجتمع جدید رخ داده است.

اما واقعیت این است که همه این مدیران دارای مجوز، فعال نیستند وتعداد مدیران اقشار فعال در B.C. می تواند بین 300 تا 500 باشد.

Chris Churchill رئیس FirstServices Residential، یک شرکت بزرگ مدیریت املاک، می‌گوید: ما حدود 50 درصد از ظرفیت مدیران strata را برای خدمت به Lower Mainland داریم.

Churchill می گوید، حدود یک سوم از مدیران فعلی و فعال استان در پنج سال آینده بازنشسته خواهند شد و این بدون ورود جریانی از مدیران جدید به کار است.

Gioventu گفت، حدود 34000 شرکت در استان وجود دارد. حدود 22000 مورد از ساختمان‌های کوچک‌تر هستند که 50 واحد یا کمتر دارند و خود مدیریت می‌شوند، به این معنی که از خدمات یک مدیر حرفه‌ای استفاده نمی‌کنند.

Churchill گفت، نسل جدیدی از ساختمان های جدیدتر و بلندتر با صدها واحد وجود دارد. آن‌ها با پیچیدگی‌هایی مانند توافق‌نامه‌های تقسیم هزینه‌ها همراه هستند که نیازمند در نظر گرفتن حوزه‌های دیگری از مسائل حقوقی و بیمه‌ای است.

وی گفت، همه این محصولات جدید وارد بازار می‌شوند و کمبود عرضه مدیرانی وجود دارد که می‌توانند آنها را مدیریت کنند.

برخی از دوره های مدیریت strata وجود دارد، اما آنها دانش عمومی و پایه املاک و مستغلات را پوشش می دهند.

Giovent گفت: نکته اصلی این است که دولت باید یک میلیون دلار در B.C. Institute of Technology در Burnaby سرمایه‌گذاری کند و یک برنامه کاملاً درخشان برای مدیران ایجاد کند.

از آنجایی که تجربه عملی نیز حیاتی است، Churchill فکر می‌کند باید برای دوره‌های کارآموزی نیز کمک مالی وجود داشته باشد، بنابراین کارگزاری‌ها برای آموزش مدیران جدید انگیزه خواهند داشت.

Call Now Button