نادیده گرفته شدن تاریخ کانادا در پاسپورت های جدید

در پاسپورت جدید کانادا، تصویر تری فاکس حذف شده است. پیر پالیِوْ رهبر حزب محافظه کار در ویدیویی دولت لیبرال را به دلیل طراحی جدید پاسپورت کانادا سرزنش کرد. او صحبت های خود را در مقابل بنای یادبود جنگ ملی ضبط کرده است، بنایی که تصویر آن نیز از پاسپورت جدید کانادا حذف شده است.

پالیِوْ در این ویدئو، پاسپورت جدید را به کتاب رنگ آمیزی تشبیه کرد زیرا شامل تصاویری از یک سنجاب در حال خوردن بلوط و مردی است که برگ ‌ها را با چنگک جمع می کند.

اما جیسون هانون، دانشیار دانشگاه وینیپگ می گوید، اینطور نیست که هویت کانادایی ها به طراحی پاسپورت وابسته باشد.

الکس مارلند، استاد علوم سیاسی دانشگاه مموریال نیوفاندلند نیز گفت، لیبرال ‌ها اولین کسانی نیستند که بازاریابی، برندینگ یا کارهای تبلیغاتی انجام شده توسط دولت‌ های قبلی را حذف می ‌کنند. همه دولت‌ ها این کارها را انجام می ‌دهند و هر زمان که بتوانند، کشور را به شکل دلخواه خودشان تغییر می دهند. حزب لیبرال تمایل دارد کانادا را به سمتی مستقل‌ سوق دهد و حزب محافظه ‌کار تمایل دارد کانادا را به سمت تاریخی‌ ببرد.

به گفته مارلند، زمانی که محافظه‌ کاران در قدرت بودند تصویری از ملکه الیزابت دوم در دفتر وزارت خارجه آویزان بود و با روی کار آمدن لیبرال ‌ها تصویر یک هنرمند کبکی جایگزین آن شد.

برخی کارشناسان نیز معتقدند، دولت بعدی می تواند طراحی پاسپورت را مجددا تغییر دهد بنابراین دلیلی برای عصبانیت زیاد وجود ندارد.

Call Now Button