صرفه جویی در هزینه صورتحساب تلفن همراه در کانادا

صورتحساب تلفن همراه در کانادا بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است و تا زمانی که رقابت در این بازار وجود نداشته باشد، احتمالاً تغییر خاصی در این شرایط به وجود نخواهد آمد.

با وجود این روش هایی وجود دارد که کانادایی‌ها می‌توانند برای مدیریت هزینه صورتحساب تلفن همراه خود ار آنها استفاده کنند؟ در ادامه با چند ترفند کاربردی آشنا شوید.

برای تماس از برنامه های اینترنتی مثل واتساپ، سیگنال، فیس‌تایم و فیسبوک مسنجر استفاده کنید

برای برقراری تماس صوتی از برنامه‌های تلفن همراه مانند واتساپ، سیگنال، فیس‌تایم و فیسبوک مسنجر استفاده کنید تا هزینه صورتحساب تلفن همراه شما کاهش پیدا کند.

کارمی لوی روزنامه‌نگار و تحلیلگر حوزه فناوری با این موضوع موافق است و می‌گوید وقتی ترافیک مورد استفاده خود را از شبکه تلفن به Wi-Fi تغییر می‌دهید، دیگر برای تماس‌ها پولی به شرکت مخابرات نخواهید داد.

شرکت‌های کانادایی مانند TextNow و Fongo امکان تماس رایگان در سراسر کانادا را با استفاده از Wi-Fi یا داده تلفن همراه فراهم کرده اند. با پرداخت هزینه‌ای اندک، کاربران می‌توانند از راه دور نیز از طریق این برنامه‌ها تماس بگیرند.

تنها مشکل این است که بر خلاف برنامه‌های TextNow و Fongo در بسیاری از برنامه‌ها، مانند واتس اپ یا سیگنال، تنها با افرادی می‌توانید تماس بگیرید که از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

بررسی کنید معمولاً چند گیگابایت دیتا در ماه استفاده می‌کنید

لوی می‌گوید: با بررسی میزان دیتای استفاده شده ماه بهتر می‌توانید حجم داده خود را با نیازهای واقعی مطابقت دهید و از پرداخت هزینه‌های بیشتر اجتناب کنید.

همچنین، بر برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند نظارت کنید، چرا که آنها می‌توانند به سرعت حجم ماهیانه دیتا را مصرف کنند. آیا اصلا از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید؟ اگر که نه، آنها را حذف کنید.

تا حد امکان از Wi-Fi استفاده کنید. اگر بیشتر وقت خود را در خانه و محل کار می‌گذرانید، از شبکه‌های Wi-Fi قابل اعتماد استفاده کنید تا نیاز به استفاده از داده‌های اختصاصی را کاهش دهید.

هزینه رومینگ را قبل از سفر بررسی کنید

هزینه‌های رومینگ برخی از اپراتورهای کانادایی اخیراً برای سفرهای ایالات متحده و بین‌المللی افزایش پیدا کرده است. لوی می‌گوید، خاموش نگه داشتن دیتا در حین مسافرت، راهی ساده برای کاهش هزینه صورتحساب تلفن همراه است.

او همچنین توصیه می کند یک سیم کارت محلی در مقصد خریداری کنید. در حالی که سیم‌کارت‌های فیزیکی همیشه یک گزینه خوب هستند، گوشی‌های هوشمند جدیدتر می‌توانند از سیم‌کارت‌های eSIM نیز استفاده کنند. این سیم‌کارت‌های مجازی مانند Holafly و Airalo می‌توانند روی دستگاه شما دانلود شوند.

با نحوه استفاده تلفن همراهتان از این سیم‌کارت‌ها آشنا شوید، برخی از دستگاه‌ها دارای دو اسلات هستند (یکی برای سیم‌کارت معمولی و دیگری برای سفر)، در حالی که تلفن‌های جدیدتر از سیم‌کارت‌های الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

کارت‌های تلفن نیز می‌توانند راهی آسان برای دور زدن هزینه‌های بین‌المللی باشند.

بهتر است در هنگام سفر به Wi-Fi عمومی اعتماد نکنید، زیرا اتصال آن بسیار ناپایدارتر و غیر ایمن است و احتمال ورود هکر به گوشی شما بیشتر می‌شود.

یک طرح تعرفه تلفن همراه جدید انتخاب یا با ارائه دهنده فعلی خود مشاوره مجدد کنید

لوی می‌گوید که اگر می‌خواهید این مسیر را طی کنید، باید بدانید برای استفاده از یک تعرفه جدید، به تلفن جدیدی نیاز ندارید. شرکت‌های مخابراتی دوست دارند همراه طرح خدماتی خود، جدیدترین و بهترین دستگاه را برای فروش به شما ارائه دهند.

این اقدام در درازمدت هزینه‌ای بیشتر را به شما تحمیل می‌کند، شما به سادگی می توانید گوشی خود را بخرید و سپس بهترین طرح را برای آن خریداری کنید.

همه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، از جمله برندهای تخفیف‌دهنده را بررسی کنید تا ببینید چه نوع تعرفه‌هایی وجود دارد و خرید خود را در طول فروش‌های بزرگ مانند Boxing Day و Black Friday انجام دهید.

Call Now Button