هزینه‌هایی که باید قبل از مهاجرت به کانادا در مورد آن بدانید

قبل از مهاجرت به کانادا باید با هزینه‌های مهاجرت به این کشور آشنایی داشته باشید، با ما همراه باشید تا برخی از مهم ترین هزینه ها را به شما معرفی کنیم.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا و فرآیند درخواست عبارتند از:

  • حداقل ۵۷۰ دلار در صورت درخواست به عنوان یک فرد محافظت شده
  • حداکثر ۲۱۴۰ دلار در صورت خوداشتغالی یا درخواست برای ویزای استارت آپ
  • حق اقامت دائم ۵۱۵ دلاری پس از تأیید درخواست
  • ۸۵ دلار برای ارائه بیومتریک اثر انگشت و عکس جدید.

برای درخواست از طریق مسیر اکسپرس اینتری، باید حداقل برای برنامه‌های زیر، واجد شرایط باشید:

  • کارگر ماهر فدرال: یک کارگر ماهر با سابقه کار خارجی که می خواهد به طور دائم به کانادا مهاجرت کند.
  • برنامه بازرگانی تخصصی فدرال: کارگران خارجی که می خواهند بر اساس واجد شرایط بودن در یک تجارت تخصصی مقیم دائم شوند.
  • کلاس تجربه کانادایی: برنامه مهاجرت برای کارگران ماهری که تجربه کار در کانادا دارند و می خواهند اقامت دائم داشته باشند.

۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار نیز باید برای دریافت نتایج آزمون زبان انگلیسی و ارزیابی مدارک تحصیلی خود هزینه کنید.

مدرک قابل قبول برای اثبات سرمایه در کانادا نیز نامه‌هایی از بانک یا موسسه مالی شما است که نمای کلی از حساب‌ها و موجودی‌های شما و همچنین هرگونه بدهی معوق را نشان دهد.

در درخواست انفرادی باید حداقل ۱۳۷۵۷ دلار داشته باشید این تعداد بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است.

اگر در حال حاضر مجاز به کار در کانادا هستید و یا پیشنهاد شغلی معتبری از یک کارفرمای کانادایی دارید، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجوه ندارید.

قبل از درخواست شهروندی باید حداقل ۱۰۹۵روز در پنج سال قبل از درخواست شهروندی کانادا اقامت دائم کانادا را داشته باشید.

اگر در هنگام درخواست بین ۱۸تا ۵۴ سال دارید، همچنین باید دانش کافی از زبان انگلیسی یا فرانسوی و آگاهی لازم از قوانین کانادا را همراه با مسئولیت‌ها و امتیازات شهروندی نشان دهید. توجه داشته باشید که بسته به وضعیت شخصی شما ممکن است از شما خواسته شود که مالیات بر درآمد را در سه سال قبل از درخواست شهروندی خود ثبت کنید.

از دیگر هزینه‌های مهاجرت به کانادا هزینه درخواست شهروندی می‌باشد. برای افراد ۱۸ سال و بالاتر، هزینه درخواست ۶۳۰ دلار است و برای افراد جوان تر، ۱۰۰ دلار است. به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، باید برای آزمون، مصاحبه و سپس مراسم شهروندی آماده شوید. در حال حاضر زمان پردازش درخواست ۱۸ماه است که شامل آزمون، مصاحبه و مؤلفه‌های مراسم می باشد.

برای دریافت اعتبارات و مزایا در اولین سال ورود خود به کانادا نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارید، اما برای واجد شرایط ماندن برای اعتبارات پس از آن سال بدون در نظر گرفتن درآمد، باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهید.

بخش اصلی هزینه‌های مهاجرت به کانادا پیدا کردن مسکن مناسب است. طبق آمار statista.com، میانگین قیمت مسکن کانادا در سال ۲۰۲۲ از ۲۵۰ هزار دلار در آتلانتیک کانادا تا تقریبا یک میلیون دلار در سواحل غربی متغیر است.

در مورد اجاره نیز، میانگین هزینه یک آپارتمان یک خوابه در کانادا در ماه، ۱۸۶۰دلار در ماه است، که همچنان در حال افزایش است.

Call Now Button