وضعیت اقتصادی کانادا باعث شده دانشجویان کانادایی، به ساپورت مالی والدین احتیاج داشته باشند

نتایج یک نظرسنجی که از سوی رویال بانک کانادا انجام شد نشان می‌دهد، تورم باعث شده است تعداد بیشتری از دانش‌آموزان کانادایی پس از پایان دوره متوسطه و در سال‌های تحصیل در دانشگاه نیز با والدین خود زندگی کنند.

این نظرسنجی نشان داد، در مقایسه با ٣٦ درصد از دانش آموزان کانادایی در سال ٢٠١٣، ٤٧ درصد از پاسخ دهندگان ١٨ تا ٢٩ ساله، گفته‌اند قصد دارند در سال تحصیلی جاری با والدین خود زندگی کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد، والدین ٤٣ درصد از پاسخ‌دهندگان به نیازهای مالی آنها رسیدگی می‌کنند، این رقم در سال ٢٠١٣ حدود ٢٩ درصد بود.

جودی لتکیوویچ دانشیار دانشگاه یورک و متخصص امور مالی شخصی می‌گوید، شواهد کافی برای این ادعا که دانش آموزان کانادایی تا زمانی که تحصیلات خود را تکمیل می‌کنند، پیش والدین خود می‌مانند، در دسترس نیست و نتایج این نظر سنجی دلایلی که باعث در خانه ماندن دانش‌آموزان کانادایی می‌شود را عنوان نمی‌کند و ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

وی معتقد است، تورم بخشی از این معادله است، اما ما در یک بحران واقعی مسکن قرار داریم و هزینه ‌های زندگی واقعا تغییر کرده اند.

حدود نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند، با توجه به حضور تمام وقت در دانشگاه، قصد دارند به کار پاره وقت بپردازند، و از مخارج غیر ضروری خود کم کنند.

این گزارش همچنین نشان داد، حدود ٤٥ درصد از دانشجویان کانادایی انتظار دارند با ٢٠ هزار دلار بدهی فارغ التحصیل شوند که این رقم نسبت به سال ٢٠١٣ حدود ٣٠ درصد افزایش یافته است. تقریباً همه پاسخ دهندگان نیز گفتند در مدیریت پول خوب نیستند و باید چگونگی مدیریت امور مالی شخصی خود را یاد بگیرند.

لتکیوویچ گفت، به طور کلی دانشجویان کانادایی سعی دارند که کمی مسئولیت پذیرتر باشند. این تغییر می‌تواند بر والدینی نیز تأثیر بگذارد که از نظر مالی ممکن است در سختی بوده و به دلایلی نظیر بازنشستگی، تامین مالی و رفاه و آینده پس از دبیرستان فرزندشان تحت فشار قرار می گیرند.

Call Now Button