کمک ۳ میلیون دلاری کانادا به مردم زلزله زده مراکش

شمار آسیب دیدگان زلزله ۶.۸ ریشتری مراکش در هفته گذشته، به حدود ۳ هزار کشته و ۵ هزار و ۵۳۰ زخمی رسیده است. این آمار نشان می‌دهد، زلزله مراکش، مرگبارترین زمین‌لرزه‌ای بوده که در دهه‌های اخیر در شمال آفریقا رخ داده است.

تیم‌های امدادی در تلاش برای دسترسی به مناطق آسیب‌دیده هستند، زیرا جاده‌ها نیز توسط آوار مسدود شده است.

حسن شیخ امدادگر سازمان امداد اسلامی کانادا، می‌گوید، تیم من پتو و لوازم مورد نیاز مردم زلزله‌زده‌ را بین آنها توزیع می کند. اما جسم بی‌جان قربانیان زلزله مراکش، دل تمام ساکنان این کشور و جامعه بین‌الملل را به درد می‌آورد. مراکش به ویرانی کامل رسیده و واقعا نیاز به کمک دارد.

شیخ گفت، برخی از روستاهای مراکش دقیقا در کنار کوه بوده و خانه‌هایی از جنس کاه‌گل دارند. همین زیرساخت ضعیف باعث شده تا ۹۰ درصد جمعیت یکی از این روستاها از بین بروند.

وی افزود، مراکشی‌ها در کوتاه مدت به غذا، چادر و محصولات بهداشتی نیاز دارند و بازسازی خانه، جاده‌ها و زیرساخت باید در بلند مدت در اولویت قرار بگیرد.

دولت‌های فدرال و استانی، موسسات خیریه و ساکنان کانادا برای کمک به این کشور بسیج شده اند. احمد حسین، وزیر توسعه بین‌المللی فدرال اعلام کرد، دولت در دو هفته آینده برای کمک به این مردم مصیبت‌زده زلزله مراکش، تا سقف ۳ میلیون دلار به صندوق امداد زلزله صلیب سرخ کانادا اختصاص خواهد داد.

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد، این پول به گروه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر کمک می‌کند اقلام مورد نیاز مانند غذا، آب، پول نقد و خدمات بهداشتی را برای مردم مراکش فراهم کنند.

دولت کبک هم متعهد شده است، به سازمان‌های امدادی مراکش ۱.۵ میلیون دلار کمک کند و چندین موسسه خیریه بزرگ هم فراخوان کمک‌های مالی منتشر کرده‌اند، که در اولین ساعت فراخوان حدود ۴۰ هزار دلار جمع‌آوری شده است.

Call Now Button