مالکان به همان اندازه‌ی مستاجران از سقف افزایش اجاره بها در سال 2024 در BC ناراضی هستند

در اوایل این هفته، مالکان و مستاجرها از رقمی که دولت بریتیش کلمبیا برای سقف افزایش اجاره بها تعیین کرده بود، مطلع شدند. این افزایش از اول ژانویه 2024 اجرایی می‌شود، و فقط اجاره‌کنندگان نیستند که ناراضی هستند.

Ravi Kahlon وزیر مسکن بریتیش کلمبیا اظهار داشت، دولت تعادلی پیدا کرده و به رقم 3.5 درصد رسیده است.

واکنش به این اعلامیه کاملاً منفی بود.

بسیاری از ساکنان، از جمله صاحبخانه‌ها، درباره تأثیر این تصمیم بر افرادی که مسکن اجاره‌ای ارائه می‌کنند، به ویژه در بریتیش کلمبیا و ونکوور که بالاترین نرخ‌ها را در سراسر کانادا دارند، صحبت می کنند.

Kahlon گفت، ممکن است مستاجران با این تصمیم مخالف باشند، اما صاحبخانه‌ها نیز با چالش‌های مشابهی روبرو هستند.

David Hutniak مدیر عامل LandlordBC گفت، فکر می‌کند وضعیت اجاره‌بها در بریتیش کلمبیا باید بهبود پیدا کند.

Hutniak در مورد افزایش اجاره‌بها در سال‌های 2020 و 2021 در طول همه‌گیری و اینکه چگونه سقف در سال 2023 فقط 2 درصد بود، صحبت کرد و گفت، در طول مدت زمان مشابه، مالکان افزایش هزینه‌های مالیات بر دارایی، بیمه، خدمات آب و برق، تعمیرات و نگهداری را تجربه کردند.

Hutniak گفت: ما به راه حل های قابل اجرا نیاز داریم. مستاجران باید بدانند برای دستیابی به مقرون به صرفه بودن، حفظ و رشد بازار اجاره حیاتی است. بازار مسکن اجاره ای به دلیل نرخ بهره بالا و هزینه هایی دیگر در وضعیت متزلزل است.

وی گفت، ما در حال حاضر شاهد خروج مالکان از این بخش هستیم. کنترل اجاره، ابزاری است که همچنان به بازار مسکن اجاره ای BC ضربه می زند.

Hutniak به گزارشی اشاره کرد که نشان می دهد، برخی از مالکانی که دارای فضای مناسب برای اجاره هستند، به دلیل ترس از مستاجران مشکل دار یا قانون اجاره مسکن نامتعادل، آن را اجاره نمی دهند.

وی گفت، همه اینها آشکارا با منافع گسترده مستاجران و نیازهای فوری مسکن در استان ما مغایرت دارد.

Call Now Button