Grocery CEOs با وزرای فدرال ملاقات و توافق کردند، برای تثبیت قیمت مواد غذایی کار کنند

نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد، اتاوا از خواربارفروشان بزرگ کانادایی می‌خواهد تا طرحی را تا روز شکرگزاری برای تثبیت قیمت‌ها ارائه کنند. ترودو هشدار داد، اگر این طرح به اندازه کافی خوب نباشد، دولت فدرال اقدامات بیشتری انجام خواهد داد و هیچ چیزی از جمله اقدامات مالیاتی را رد نمی کند.

ترودو تکرار کرد، دولت فدرال می‌خواهد مطمئن شود خواربارفروشان بزرگ برنامه‌ای دارند. غذا برای بسیاری از خانواده ها بسیار گران است و فروشندگان مواد غذایی سود بی سابقه ای می برند.

البته لیبرال‌ها نشان ندادند که دوست دارند خواربارفروشان چه کاری انجام دهند یا چگونه آنها می‌توانند ثبات در قیمت‌های مواد غذایی را ایجاد کنند.

بزرگ‌ترین خواربارفروش‌های کانادا تحت نظارت شدید قرار گرفته‌اند، زیرا قیمت‌ها همچنان سر به فلک می‌کشد و برخی از آن‌ها سودهای عظیمی را به دست می‌آورند.

قیمت مواد غذایی در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد افزایش یافت که نشان دهنده رشد بی اندازه قیمت ها و بسیار بیشتر از تورم کلی 3.3 درصد است.

اما صنعت این ایده را که آنها مقصر قیمت بالای خواربار هستند، رد کرده است.

Retail Council of Canada هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، سود قیمت‌های مواد غذایی هیچ ارتباطی با افزایش قیمت مواد غذایی ندارد و به هزینه‌های بالاتری که از تولیدکنندگان مواد غذایی به آنها منتقل می‌شود اشاره کرد.

Michael Medline مدیرعامل Empire به خبرنگاران گفت، این جلسه بسیار سازنده بود، اما به سوالاتی درباره اینکه آیا واقعاً منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود، پاسخی نداد.

او گفت: همه ما متعهد به یافتن راه‌حل‌هایی برای تثبیت قیمت‌ها و کاهش شاخص قیمت مصرف‌کننده در بخش مواد غذایی هستیم.

با توجه به نگرانی های مقرون به صرفه بودن برای کانادایی ها، لیبرال ها به دنبال راه حل های بالقوه برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی هستند.

Call Now Button