پنج شهر کانادا در فهرست بهترین شهرهای جهان در سال 2024 قرار گرفتند

فهرست بهترین شهرهای جهان برای سال 2024 توسط Resonance Consultancy منتشر شد. محققان چندین شهر را مطالعه کردند و پس از در نظر گرفتن عوامل مختلف به 100 شهر برتر رسیدند.

اینها شامل شرایط آب و هوایی، زندگی شبانه، فرصت‌های تفریحی در فضای باز، ایمنی، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌هایی مانند موزه‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، آموزش، خرید، فرهنگ، محبوبیت آنلاین، نرخ اشتغال و رونق اقتصادی است.

با در نظر گرفتن همه اینها، شهر شماره یک جهان لندن است و پس از آن پاریس، نیویورک، توکیو، سنگاپور، دبی، سانفرانسیسکو، بارسلون، آمستردام و سئول قرار دارند.

در این فهرست تورنتو در رتبه ی 23 قرار گرفت.

محققان می‌گویند: رشد اقتصادی که با مهاجرت و سرمایه‌گذاری جهانی تقویت می‌شود، بزرگترین شهر کانادا را برای کارهای بزرگ آماده کرده است.

ونکوور پس از تورنتو در این لیست قرار گرفت.

این گزارش به جنگل‌های باستانی ونکوور، totem poles و pan-Asian diaspora اشاره می‌کند.

این شهر همچنین به دلیل برگزاری بازی‌ها و کنوانسیون‌های مهم جهانی که بسیاری از آن‌ها برای آینده نزدیک در نظر گرفته شده‌اند، مشهور است.

چندفرهنگی بودن ونکوور آن را به شهری ایده آل تبدیل کرده است، اما به لطف آب و هوای معتدل تر نسبت به تورنتو، جایگاه خوبی دارد.

با این حال، این گزارش اشاره می‌کند که ونکوور به دلیل افزایش قیمت املاک و مستغلات، که منجر به تبدیل بسیاری از هتل‌ها به مسکن اجتماعی در اوج همه‌گیری COVID-19 شد، برای گردشگری آماده نیست.

مونترال در رتبه 60 قرار دارد، این شهر برای فرهنگ خود به ویژه صحنه موسیقی مستقل و خلاقیت همیشه جوان آن، این رتبه را کسب کرد. این شهر یکی از آرام‌ترین و نوآورانه‌ترین شهرهای کانادا است.

در تحلیل مونترال آمده است: تا اواخر سال 2024، یک مرکز نوآوری به نام Ax-C باید در مرکز شهر افتتاح شود و کارآفرینان، انکوباتورها، محققان دانشگاه، کارشناسان مدیریت و سرمایه‌گذاران را زیر یک سقف متحد کند.

اتاوا در رتبه 90 قرار گرفت.

پایتخت کانادا مدتهاست در سایه خواهر و برادرهای شهرهای بزرگتر خود، تورنتو و مونترال زندگی می کند. اما تولد 150 سالگی ملی در سال 2017 توجه شهروندان را به خود جلب کرد، شهری که از هر چهار نفر یک نفر در آن مهاجر است.

اکنون، این شهر دارای ده ها هزار شغل جدید است و رتبه نسبتاً پایین (38) در نرخ فقر جهانی Resonance را دارد. اگرچه قیمت خانه در حال افزایش است، اما هزینه زندگی نسبتاً کمتر است.

کلگری تنها در یک سال از رتبه 65 به شماره 93 سقوط کرد، اما به آرامی از نزدیک به یک دهه سختی اقتصادی خارج می شود.

در این گزارش آمده است: این شهر مدت‌هاست که بیشترین سرانه آمریکایی‌ها در کانادا را در خود جای داده است و به طور فزاینده‌ای مقصد انتخابی برای مهاجران است.

این شهر به دلیل مقرون به صرفه بودن مسکن، که نه تنها مهاجران جدید، بلکه ساکنان سایر استان ها را نیز به خود جذب کرده است، شناخته شده است.

Call Now Button