بانک مرکزی کانادا بر بالا بردن نیم درصدی نرخ بهره تاکید کرد

تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا تاکید کرد، تعهد این نهاد به کنترل تورم، از راه افزایش نرخ بهره امکان پذیر است. بنابراین باید انتظار بالا رفتن بیشتر نرخ بهره را داشته باشیم.
بانک مرکزی کانادا امروز برای ششمین بار متوالی نرخ بهره خود را 50 واحد پایه افزایش داد و به 3.75 درصد رساند که کمتر از افزایش 75 واحدی مورد انتظار اکثر اقتصاددانان بود.
مکلم گفت، میزان افزایش نرخ بهره در آینده به این بستگی دارد که افزایش نرخ بهره تا چه حد منجر به کند شدن تقاضا بشود. البته نباید فراموش کنیم تورم تا حدی تحت تأثیر تحولات بین المللی و رفع اختلالات زنجیره تامین جهانی قرار دارد.
اداره آمار کانادا گزارش داد، شاخص قیمت مصرف کننده در سپتامبر نسبت به سال گذشته 6.9 درصد افزایش یافته است که بالاتر از پیش بینی اقتصاددانان از رشد 6.7 درصدی بوده است.
مکلم گفت، تورم به خودی خود از بین نخواهد رفت و اگر آن را نادیده بگیریم، یا اگر دست به اقدامات نیمه کاره بزنیم، کانادایی ها باید به تحمل تورم بالا ادامه دهند که هیچ کس این را نمی خواهد.
وی گفت، بانک مرکزی بر بازگرداندن تورم به سطوح قابل کنترل متمرکز است. ما همچنین می دانیم اگر بیش از حد سخت‌گیری کنیم، اقتصاد بیش از آنچه لازم است کند می‌شود، که زندگی را برای کانادایی‌ها سخت‌تر از آنچه لازم است می‌کند.
آخرین نرخ بهره بانک مرکزی کانادا در سال 2022 در تاریخ 7 دسامبر اعلام خواهد شد.

Call Now Button