تحریم ۳۵ مقام ارشد روسیه از سوی کانادا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جمع کانادایی‌ اوکراینی ها در شهر وینیپگ گفت، اوکراینی‌ها شجاعانه از کشورشان و ارزش‌های مشترک مثل صلح، دموکراسی و حقوق بشر دفاع می‌کنند، کانادا نیز از هر ابزاری که در اختیار دارد برای حمایت از آنها استفاده خواهد کرد.
وی گفت، کانادا با انتشار اوراق قرضه به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد، تا امور جاری‌ از جمله ارائه خدماتی مانند پرداخت حقوق بازنشستگان و خرید سوخت برای زمستان را ادامه دهد. این تصمیم بر اساس کمک مالی ۲ میلیارد دلاری دولت کانادا به اوکراین در سال جاری گرفته شده است.
ترودو همچنین به منظور افزایش فشار بر دولت ولادیمیر پوتین، تحریم‌های جدیدی را بر روی ۳۵ مقام ارشد از شرکت‌های انرژی از جمله از کمپانی گازپروم و شرکت‌های تابعع و شش شرکت انرژی که در نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین مشارکت داشتند، اعمال کرد.
ترودو گفت، کانادا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را نیز بر اعضای بخش‌های امنیتی و دادگستری روسیه از جمله بازرسان و افسران پلیس، دادستان‌ها، قضات و مقامات زندان‌ها اعمال کند.
وی گفت، ۳۹ خودروی زرهی که در ماه جون به اوکراین تخصیص داده شده بودند، به زودی وارد اروپا می‌شوند تا آموزش کار با آنها به نیروهای اوکراینی داده شود.
ترودو همچنین اعلام کرد، به منظور مشارکت علمی کانادا-اوکراین، ۲۰ دانشمند مستقر در اوکراین برای کار و زندگی به کانادا خواهند آمد تا به کشورشان در بازسازی ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی‌ کمک کنند.

Call Now Button