اعضای سابق تیم ملی واترپلوی کانادا، درخواست ۵.۵ میلیون دلار غرامت کردند

چهار عضو سابق تیم ملی واترپلوی کانادا با ثبت شکایت از فدراسیون واترپلو این کشور، به دلیل یک دهه سوء استفاده مدیران ارشد، مربیان و کارکنان پشتیبانی، تقاضای ۵.۵ میلیون دلار غرامت کردند.
این بازیکنان می گویند، بارها در مورد آزار جنسی، تهدید، تشویق به شوخی‌های نژادپرستانه و همجنس‌گرا هراسی به فدراسیون هشدار داده بودند.
فدراسیون واترپلوی کانادا WPC که یک سازمان غیرانتفاعی بوده و با دریافت بودجه از دولت فدرال اداره می‌شود، تاکنون نسبت به این درخواست اظهار نظری نکرده است.
کاترینا مونتون، یکی از شاکیان پرونده که از ۱۵ سالگی به مدت ۱۴ سال در تیم‌های ملی واترپلو جوانان و بزرگسالان کانادا عضویت داشته گفت، زمان آن رسیده که برخی از افراد پاسخگوی عملکردشان باشند.
وی گفت، گفته می شود یکی از مربیان ورزشکاران را به اتاق خودش در هتل می‌برده و از آن‌ها سوء استفاده می‌کرده است. یکی از مربیان نیز ورزشکاران را با تفنگ ساچمه‌ای یا چوب بیسبال مورد تهدید قرار می‌داده است.
این شکایت ۳۸ صفحه‌ای در ۲۹ آوریل در دادگاه عالی انتاریو ثبت و روز پنجشنبه به فدراسیون واترپلوی کانادا ارائه شد.
در سال های اخیر بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی کانادا از جمله هاکی، ژیمناستیک، روئینگ و فوتبال با شکایت‌ها و اتهامات سوءاستفاده و سوء‌رفتار گسترده مواجه بوده اند.

Call Now Button