کمبود دارو در سراسر کانادا بدتر شده است

کمبودها در داروخانه‌های کانادا اکنون فراتر از داروهای ضد درد و تب کودکان به سایر داروهای بدون نسخه و نسخه‌ای گسترش یافته است، زیرا مشکلات عرضه در سراسر کشور بدتر شده اند.
کارشناسان صنعت می گویند، صدها دارو یا در حال اتمام هستند یا به طور کامل موجودی ندارند، در برخی از قفسه های فروشگاه ها، داروهای آلرژی کودکان، شربت سرفه و سرماخوردگی بزرگسالان، قطره های چشم و حتی برخی از آنتی بیوتیک های خوراکی خالی هستند.
این وضعیت باعث شده داروسازان برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین تلاش کنند، در حالی که بسیاری از کانادایی‌ها در نهایت به کلینیک‌های بهداشتی سرپایی می روند و ساعاتی را در انتظار در اتاق‌های اورژانس منتظر می مانند تا به بیماری‌هایی که معمولاً در خانه درمان می شوند، رسیدگی شود.
Pam Kennedy داروساز و مالک داروخانه Bridgewater Guardian در ساحل جنوبی نوا اسکوشیا گفت: این وضعیت همچنان بدتر می شود.
تیم‌های داروخانه سخت کار می‌کنند تا گزینه‌های دیگری را برای بیماران بیابند، اما این به طور فزاینده‌ای دشوارتر می‌شود.
وی افزود: برخی از برندهای دارویی می گویند، انتظار می رود کمبود تا اوایل سال 2023 ادامه یابد.
کمبود دارو در کانادا از اوایل بهار گذشته آغاز شد. اما بحران عرضه در ماه‌های اخیر با افزایش تقاضا در بحبوحه شیوع آنفولانزا،RSV و COVID-19 تشدید شد. مشکلات زنجیره تامین طولانی مدت در زمان پاندمی نیز به این مشکل کمک کرده است.
مقامات بهداشتی کانادا روز سه شنبه در کمیته بهداشت House of Commons به دلیل عدم رسیدگی سریعتر یا موثرتر به وضعیت مورد انتقاد قرار گرفتند.
Linsey Hollett، مدیر انطباق محصولات بهداشتی Health Canada به کمیته گفت، در حال حاضر 800 دارو در کانادا کمبود دارند.
او گفت، در میان آنها، 23 مورد بحرانی تلقی می شوند، به این معنی که کمبود آنها خطر قابل توجهی برای بیماران و سیستم مراقبت های بهداشتی دارد.
برای تقویت عرضه محصولات استامینوفن و ایبوپروفن کودکان، Health Canada ترتیبی داده است که مقداری از آنها را از ایالات متحده و استرالیا وارد کند.
Kennedy گفت، برخی داروخانه ها مجبور شده اند تعداد ظروف Tylenol، Advil یا Motrin کودکان را که مشتریان می توانند خریداری کنند، محدود کنند.
کانادایی های نزدیک به مرز نیز برای خرید داروها به ایالات متحده سفر می کنند.

Call Now Button